ورزشیآخرین عناوین

عجیب اما واقعی، درآمد صدا و سیما از پخش مسابقات سرخابی ها بیش از 2 برابر بودجه سالیانه!

درآمد تبلیغات صداوسیما فقط از بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس حدودا بین حداقل ۳۲ همت و حداکثر ۵۸ همت است یعنی بیش از دوبرابر بودجه دریافتی در این سال.

گفتنی است این آمار و ارقام  درآمد تبلیغات صدا و سیما  تنها با در نظر گرفتن بازی‌های استقلال و پرسپولیس و بدون احتساب پخش بازی‌های فوتبال خارجی، بازی‌های تیم ملی، استانی و… است.

مبنای محاسبه درآمد صدا و سیما از تبلیغات فوتبال را حدود ۳۰ دقیقه آگهی شامل قبل، بین دو نیمه و پس از بازی قرار دادیم و به زیرنویس‌ها، لوگوی تبلیغی گوشه کادر و آگهی تقویمی کاری نداشتیم.

حتی اگر بخواهیم ۳۲ هزار میلیارد را که درآمد حداقلی از بازی‌های پخش زنده استقلال و پرسپولیس است ملاک قرار دهیم، این درآمد تلویزیون ۶۴ برابر بودجه‌ای است که در لایحه بودجه برای تبلیغات همه رشته‌های ورزشی در نظر گرفته شده است.

درامد نجومی و عجیب صداوسیما فقط از بازی سرخابی ها + جدول

 

درآمد ۵۸ هزار میلیارد تومان از تبلیغات فوتبالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در شبکه سه، بدون در نظر گرفتن تخفیف برای تبلیغات است. حتی اگر صدا و سیما برای پخش تبلیغات بین فوتبال‌ها ۹۰ درصد به سفارش‌دهندگان تخفیف دهد، عدد به‌دست‌آمده پنج‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، یعنی تقریبا ۱۰ برابر ۵۰۰ میلیارد تومانی که در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی سازمان تصویب شده است.

درامد نجومی و عجیب صداوسیما فقط از بازی سرخابی ها + جدول

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا