گفتنی است این آمار و ارقام درآمد تبلیغات صدا و سیما تنها با در نظر گرفتن بازیهای استقلال و پرسپولیس و بدون احتساب پخش بازیهای فوتبال خارجی، بازیهای تیم ملی، استانی و… است.
مبنای محاسبه درآمد صدا و سیما از تبلیغات فوتبال را حدود ۳۰ دقیقه آگهی شامل قبل، بین دو نیمه و پس از بازی قرار دادیم و به زیرنویسها، لوگوی تبلیغی گوشه کادر و آگهی تقویمی کاری نداشتیم.
حتی اگر بخواهیم ۳۲ هزار میلیارد را که درآمد حداقلی از بازیهای پخش زنده استقلال و پرسپولیس است ملاک قرار دهیم، این درآمد تلویزیون ۶۴ برابر بودجهای است که در لایحه بودجه برای تبلیغات همه رشتههای ورزشی در نظر گرفته شده است.
درآمد ۵۸ هزار میلیارد تومان از تبلیغات فوتبالی دو تیم استقلال و پرسپولیس در شبکه سه، بدون در نظر گرفتن تخفیف برای تبلیغات است. حتی اگر صدا و سیما برای پخش تبلیغات بین فوتبالها ۹۰ درصد به سفارشدهندگان تخفیف دهد، عدد بهدستآمده پنجهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است، یعنی تقریبا ۱۰ برابر ۵۰۰ میلیارد تومانی که در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی سازمان تصویب شده است.