نماد سایت اکو بورس

ورود سامانه بارشی از سواحل خزر/ بارش برف و باران در برخی استان ها

ورود سامانه بارشی از سواحل خزر/ بارش برف و باران در برخی استان ها

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «فریبا گودرزی» کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز شنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب‌غرب کشور و شمال استان فارس، رگبارهای پراکنده رخ می‌دهد. همچنین از بعدازظهر امروز با نفوذ جریان های سرد شمالی به سواحل دریای خزر، رگبارهای پراکنده در استان های مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و فردا بارش‌ در این مناطق تشدید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش‌ها علاوه بر نقاط عنوان شده در اردبیل، سواحل دریای خزر، استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با شدت تداوم دارد که همراه با وزش باد شدید، کاهش موقتی دما و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز، بارش برف پیش‌بینی شده است.

گودرزی توضیح داد: فردا در برخی مناطق از شمال استان فارس، مرکز، شرق، شمال‌شرق و ارتفاعات شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان نیز بارش پراکنده مورد انتظار است.

 

به گفته وی، امروز و فردا در شمال‌شرق، شرق، جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم در آب‌های جنوب و شمال کشور خبر داد و افزود: آب‌های جنوب کشور در سه روز آینده و دریای خزر از اواخر وقت امروز مواج و متلاطم می‌شود که فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند.

گودرزی گفت: تهران در طول امروز وزش ملایم باد و غبار محلی دارد و همچنین بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

خروج از نسخه موبایل