ریپورتاژ

چرا باید سرمایه گذاران طلای آب شده را تنها از سامانه گلدیکا خرید کنند؟

در این مقاله به مفاهیم مربوط طلای آب شده از جمله انگ طلا ری گیری پرداخته و روش های مختلف معامله از جمله فردایی کاغذی و آنلاین را مقایسه می کنیم

بررسی مزایای خرید طلای آب شده ازگلدیکا

چرا باید سرمایه گذاران طلای آب شده را تنها از سامانه گلدیکا خرید کنند؟

یکی از بهترین روش‌هایی که برای سرمایه‌گذاری در سال 1403 وجود دارد، خرید طلای آب شده است. طلای آب‌شده را می‌توان یکی از محبوب‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها دانست. بسیاری از افراد به‌جای اینکه نسبت به خرید سکه یا جواهرات اقدام کنند، طلای آب ‌شده می‌خرند؛ زیرا مزایای بیشتری برای آن‌ها دارد.

یکی از بهترین مراکز آنلاینی که قادر به سفارش طلای آب ‌شده در آن هستید، سامانه گلدیکا است. این سامانه آنلاین ویژگی‌های زیادی داشته و به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سایت‌ها درزمینه سرمایه‌گذاری است. همراه ما باشید تا در ادامه علاوه‌ بر آشنایی بیشتر با گلدیکا، مفاهیم مهم خرید و فروش طلای آب شده را با هم بررسی کنیم تا اگر احتمالا قصد سپرده‌گذاری دارید، راحت‌تر به این کار بپردازید.

انگ طلای آب شده چیست؟

سوالی که بسیاری از افراد دررابطه ‌با خرید طلای آب شده از ما پرسیده‌اند این است که انگ طلا به چه معناست؟ شاید شما نیز این مفهوم به گوشتان خورده باشد اما راجع‌به آن، چیزی ندانید. باید گفت که انگ، مخصوص طلاهای آب‌ شده بوده و به فرایندی می‌گویند که در آن عیار طلا روی آن ثبت می‌شود.

البته شاید در برخی از جواهرات نیز انگ را مشاهده کرده باشید. در واقع انگ عدد عیار طلا است. ممکن است این عیار در مقیاس 24عیاریا 18 عیار ثبت شود. برای این کار ابتدا طلا ری‌گیری شده و سپس با ابزارهای مخصوص انگ ‌زنی انجام می‌شود.

ری گیری به چه معنا است؟

در بخش قبلی از خرید طلای آب شده به ری‌گیری اشاره کردیم اما نگفتیم که این عبارت چه مفهومی دارد. باید گفت که ری‌گیری هم از فرایندهای مهم در خرید و فروش طلای آب‌شده و انواع جواهرات است. این فرایند بسیار مهم بوده و در آزمایشگاه‌های تحت‌نظر اتحادیه انجام می‌شود.

در فرایند ری‌گیری، میزان خلوص طلایی که در شمش ذوب‌شده یا جواهر ذوب‌شده وجود دارد سنجیده می‌شود. هنگامی که طلای دست‌دوم توسط فروشنده تحویل گرفته می‌شود، آب خواهد شد. به همین دلیل تشخیص عیار آن سخت می‌شود. ری‌گیری در چنین شرایطی به کمک شما می‌آید.

اهمیت ری گیری و انگ زدن در طلای آب شده

موضوعی که دررابطه‌با خرید طلای آب شده آنلاین وجود دارد این است که این ری‌گیری و انگ زدن چه اهمیتی برای فروشنده و خریدار خواهد داشت؟ در پاسخ باید گفت که این اهمیت به موارد زیر مربوط می‌شوند:

  • طلای ری‌گیری نشده ارزشی برای خریدار نخواهد داشت.
  • با کم‌ وزیاد شدن عیار طلا، وزن جواهر یا طلای آب‌شده نیز تغییر خواهد کرد.
  • ری‌گیری که توسط مراجع معتبرزیر نظر اتحادیه طلا و جواهر انجام شود، بادقت بالا انگ ‌زنی می‌شود.

ویژگی‌های طلای آب شده نسبت به دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری

چرا باید سرمایه گذاران طلای آب شده را تنها از سامانه گلدیکا خرید کنند؟

تا به این قسمت از مطلب مفاهیم مهمی که برای خرید و فروش طلای آب شده وجود داشت، بررسی کردیم. شاید با خودتان فکر کنید که چرا طلای آب‌شده و خرید آن برای افراد اهمیت دارد؟ باید گفت که ویژگی‌هایی در این نوع طلا وجود دارد که طلاهای دیگر فاقد آن‌ها هستند.

یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها این است که ظاهر آن ساده بوده و جزئیات و زرق‌وبرقی ندارد. به همین دلیل هیچ‌وقت دست ‌دوم نخواهد شد. از‌طرف‌ دیگر به‌دلیل نداشتن نقش‌ونگار روی آن، اجرتی نیز پرداخته نمی‌شود. به همین دلیل است که بیشترین سود در خرید و فروش این نوع طلا است چرا که تمام پول و سرمایه افراد در اصل طلا سرمایه گذاری خواهد شد و دیگر هزینه ای بابت اجرت و مالیات پرداخت نخواهید کرد.

مزایای سرمایه‌گذاری در طلای آب شده

برخی از ویژگی‌هایی را که برای خرید طلای آب شده آنلاین وجود داشت، در بخش قبلی بیان کردیم؛ اما این موارد تنها دلایل محبوب‌بودن طلای آب‌شده نیستند. مزایای بسیار زیادی در این نوع سرمایه‌گذاری وجود دارد که ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابل ‌خرید به ‌صورت آنلاین
  • نداشتن اجرت و مالیات برخلاف سایر انواع طلاها
  • حفظ ارزش طلا در برابر تورم
  • عدم وجود تقلب با وجود کد انگ طلا
  • قابل ‌تهیه در عیارها و وزن‌های گوناگون

روش‌های سرمایه‌گذاری در طلای آب شده

اگر قصد خرید طلای آب شده را دارید، باید این موضوع را بدانید که روش‌های گوناگونی برای خرید این طلا وجود دارد. شما می‌توانید در مراکز و سامانه‌های آنلاین معتبر مانند سامانه گلدیکا نسبت به خرید این طلاها اقدام کنید.

همچنین ازطریق معاملات فردایی نیز این کار ممکن است؛ اما نکاتی مهم دررابطه‌با آن وجود دارد. در این روش افراد معتمد گروهی را تشکیل داده و براساس قیمت طلا در ساعات پایانی بازار، آن را در فردا معامله می‌کنند. این روش بسیار متداول بوده و توسط افراد مختلفی انجام می‌شود.

چرا معاملات فردایی جرم محسوب می ‌شوند؟

در بخش قبلی به معاملات فردایی که برای خرید و فروش طلای آب شده استفاده می‌شوند اشاره کردیم. اما باید این نکته را بدانید که این معاملات به‌صورت کاملا غیرقانونی هستند. دلیل غیرقانونی‌بودن این معامله، صوری‌بودن آن است.

در واقع برای مبلغی که پرداخت می‌کنید، طلایی در آن روز به شما تعلق نمی‌گیرد. در برخی از شرایط نیز بنای خرید روزهای آتی نیستند. به همین علت شوک و هیجان در بازار زیاد شده و موجب ایجاد تلاطم می‌شود. چنین موضوعی موجب غیرقانونی شدن معاملات فردایی شده است.

مزایای خرید طلای آب شده از گلدیکا

چرا باید سرمایه گذاران طلای آب شده را تنها از سامانه گلدیکا خرید کنند؟

همان‌طور که بارها اشاره کردیم، گلدیکا یکی از معتبرترین سایت های آنلاینی است که قابلیت خرید انواع طلای آب‌ شده در وزن و عیارهای مختلف را از آن دارید. سامانه اینترنتی گلدیکا امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد که موجب محبوب‌ شدن آن شده است. از مهم‌ ترین مزایای خرید طلای آب شده آنلاین از گلدیکا باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • خرید طلای آب ‌شده بدون اجرت و مالیات
  • قابلیت نقدشوندگی سریع
  • انجام انواع معاملات به ‌صورت آنلاین و سریع
  • تضمین‌شده توسط مراکز دولتی و بهره‌گیری از تمامی مجوزهای قانونی
  • قابلیت خرید با مبالغ بسیار کم حتی 100 هزار تومان
  • خرید به قیمت بازار طلای تهران

سخن نهایی

اکثر شما این را می‌دانید که سرمایه‌گذاری روی طلا بسیار محبوب و رایج است. در واقع خرید طلای آب شده را می‌توان یکی از محبوب‌ترین این روش‌ها دانست. درصورتی‌که به‌ دنبال خرید و فروش طلای آب‌شده هستید، باید با مفاهیم مختلفی مانند ری‌گیری و انگ‌ زدن آشنا باشید.

مهم‌ترین مفاهیم و نکاتی که برای این کار نیاز بود را در این مطلب آموزشی با هم بررسی کردیم. شما این قابلیت را دارید که در وزن های مختلف و معمولا بیش از30 گرم، طلای آب‌ شده را از سامانه آنلاین گلدیکا خریداری کنید سایر وزن ها یعنی زیر 30 گرم بدلیل کد انگ طلا معمولا به سختی تهیه و پیدا می شود. فرقی هم نمی‌کند که مبلغ خرید شما چقدر باشد؛ حتی به مبلغ 100هزارتومان نیز می‌توانید طلا خریده و به‌صورت فیزیکی همراه با فاکتور رسمی آن را دریافت نمایید.برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه سوالات متداول سایت گلدیکا مراجعه و پاسخ های خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا