خودرو

قیمت خودرو امروز اول اردیبهشت/ اوضاع آرام سیاسی ثبات را به بازار خودرو برگرداند

امروز در بازار خودرو قیمت بیشتر خودروها نسبت به دیروز تغییر خاصی ندارند و تقریبا ثابت هستند.

هفته پیش، بازار خودرو با انتشار اخبار مربوط به افزایش درگیری‌های منطقه‌ای کار خود را با هیجان بالا آغاز کرد. افزایش قیمت‌ها تا میانه هفته ادامه داشت، اما با رسیدن به روز سه‌شنبه، روند بازار نزولی شد و در نهایت روز چهارشنبه قیمت خودرو با شیب بیشتری کاهش یافت. بازار خودرو از آغاز روند معاملات امروز تا به این لحظه افت‌وخیز چندانی ندارد و اغلب محصولات داخلی و مونتاژی بازار بدون تغییر درحال خرید و فروش هستند.

 

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی امروز تغییری نسبت به روزهای گذشته ندارد.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و به نرخ 445 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، تا به این لحظه افت‌وخیزی نداشته و با 780 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران خودرو است که به قیمت 760 میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که حاشیه‌های مربوط به آن از سال گذشته برطرف نمی‌شود و هم‌اکنون با همان نرخ 886 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

قیمت خودروهای مونتاژی

 

قیمت خودروهای مونتاژی نیز در حال حاضر همانند داخلی‌های بازار تغییری ندارد.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای امروز بدون تغییر و با 905 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X33 کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 Pro به شمار می‌رود که هیچ نوسانی نسبت به روز گذشته نداشته و به قیمت یک میلیارد و 95 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که هیچ تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور بوده که این محصول نیز همانند دیگر خودروهای بازار با همان نرخ یک میلیارد و 970 میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

 

قیمت خودرو از ماه‌های گذشته و با سنگین‌تر شدن سایه رکود در بازار، همبستگی بسیار زیادی با نرخ ارز داشته است. در نتیجه زمانی که دلار در بازار آزاد صعودی می‌شود، می‌توان بلافاصله متوجه افزایش قیمت در بازار شد و با افت نرخ دلار، می‌توان تأثیر آن را روی بازار خودرو دید.

بنابراین اگر دولت بتواند نرخ ارز را در روزهای آینده کنترل کند می‌توان انتظار ادامه‌دار بودن رکود در بازار خودرو را داشت، اما با افت‌وخیز آن قیمت خودرو هم بالا و پایین‌هایی را تجربه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا