اقتصادآخرین عناوین

واکنش امروز قیمت دلار به پاسخ اسرائیل به ایران

طبق اظهارات معامله گران قیمت دلار در فرودین ماه تحت تاثیر تنش های سیاسی جهش قابل توجهی داشت.

قیمت دلار در هفته پایانی فروردین با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. این اسکناس در یک‌ماهه اخیر بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تومان گران شد. تحلیلگران اقتصادی با وجود آرامش برقرارشده در حوزه سیاسی، معتقدند دلار در نیمه کریدور ششم کف‌سازی کرده است.

 قیمت دلار در هفته پایانی فروردین در کانال ششم از کریدور ششم نوسان داشت. معامله‌گران آرام شدن اوضاع سیاسی و فروکش کردن تنش میان ایران و اسرائیل را دلیل ثبات قیمت اسکناس آمریکایی در نیمه کریدور ششم می‌دانند.

گفتنی است دلار به عنوان لیدر دیگر بازارها در یک‌ماهه فروردین سریع‌ترین اثر را از تنش‌های سیاسی میان ایران و اسرائیل گرفت و در کمتر از یک هفته چهار هزار و ۶۰۰ تومان گران شد. هرچند در روزهای بعد این اسکناس نوسانات کاهشی پیدا کرد، اما دلار به منطقه قیمتی قبلی برنگشت و در محدوده جدیدی کف‌سازی کرد.

پاسخ اسرائیل به تهران تتر را ارزان کرد

 

کارشناسان اقتصادی موضوع رشد نقدینگی را عامل اصلی افزایش قیمت دلار در مدت کوتاه سپری‌شده از سال جاری می‌دانند و می‌گویند، اگر قیمت دلار در ماه‌های آتی به انتهای کریدور ششم برسد، قیمت منصفانه‌ای است زیرا قیمت و ارزش به هم چسبیده است. آنها چشم‌انداز برجام را متعاقب رخدادهای سیاسی اخیر ازدست‌رفته می‌دانند و معتقدند وقتی از برجام خیلی دور شویم نفت را راحت نمی‌خرند. در حالت خوش‌بینانه اگر خرید نفت صورت گیرد، راحت پول آن را نمی‌دهند و کسری بودجه کشور که مساله‌ اصلی چالش‌های موجود است بیشتر خود را نشان می‌دهد. آنها می‌گویند با وجود کسری بودجه، پایه پولی رشد خواهد کرد و این به منزله رشد قیمت دلار است.

گفتنی است اسرائیل، بامداد جمعه ۳۱ فروردین، در حملاتی اهدافی را در اصفهان هدف حمله قرار داد؛ حملاتی که از سوی ایران بی‌ارزش قلمداد شد. این موضوع در بازارهای پشت‌خطی ارز اثر افزایشی نگذاشت و برخلاف تصور قیمت تتر را کاهشی کرد.

درهم در کانال ۱۸ هزار تومانی پیشروی کرد

 

قیمت درهم روز پنجشنبه ۳۰ فروردین با افزایش ۲۰۰ تومانی در کانال ۱۸ هزار تومانی پیشروی کرد و با رقم ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان بسته شد. تتر روز جمعه با کاهش ۵۰۰ تومانی به کانال ۶۶ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۶ هزار و ۶۵۰ تومانی ایستاد.

قیمت پوند انگلیس با افزایش هزار تومانی روی رقم ۸۳ هزار و ۳۵۰ تومانی ایستاد. یورو نیز بار قم ۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است در هفته پایانی فروردین اسکناس و حواله دلار بدون تغییر نسبت به هفته‌های گذشته و به‌ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان عرضه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا