شرکت

برنامه بانک صادرات برای افزایش سرمایه حداقل ۳۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی

مجتبی صالحی با بیان اینکه افزایش سرمایه و بهبود کفایت سرمایه بانک صادرات، الزام بانک مرکزی است، اعلام کرد: در مرحله اول افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم سهام تا سقف ۹ هزار میلیارد تومان است و در مرحله بعد افزایش سرمایه حداقل ۳۰۰ درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت تا پایان سال جاری نهایی خواهد شد.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت موجود در تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت باید معادل آن از محل آورده نقدی افزایش سرمایه داد.اگر سهامدار از سود نقدی کمتری برخوردار می‌شود، می تواند تا پایان سال از سود سهمی مناسبی برخوردار شود.

نوشته های مشابه

این مقام مسئول ادامه داد: صورت‌های مالی حسابرسی نشده سال گذشته بر روی کدال قرار گرفته که میزان سود قابل تقسیم نسبت به سال ماقبل تفاوت زیادی ندارد. تلاش شده با شناسایی و ارزیابی ظرفیت‌های جدید، شرایط برای پرداخت نقدی سود در سال آینده فراهم شود.

صالحی عنوان کرد: هر سهم بانک صادرات تا پایان سال برای سهامداران با فرض انجام افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم و تجدید ارزیابی تقریبا به پنج سهم تبدیل خواهد شد. با افزایش سرمایه بانک توان عملیاتی بسیار افزایش خواهد یافت و موجب افزایش ثروت سهامداران خواهد شد. بنابراین سهامداران وفادار اثرات را تا پایان سال خواهند دید.

منبع: بورس پرس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا