آرشیو

گردهمایی بزرگ خودروهای کلاسیک در آزادی + عکس

اکوبورس: کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز گذشته بزرگ‌ترین گردهمایی خودروهای کلاسیک را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد.
به گزارش اکوبورس، کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر روز گذشته بزرگ‌ترین گردهمایی خودروهای کلاسیک را به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی برگزار کرد. این مراسم که از ساعت 14 الی 17:30 در هوای سرد پاییزی تهران برگزار شد، میزبان تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان بود که برای ورود به مجموعه ورزشی آزادی ساعت‌ها در ترافیک خیابان‌های منتهی به این محل را سپری کرده بودند و متاسفانه بسیاری از بازدیدکنندگان بخاطر همین ترافیک بسیار سنگین گلایه داشتند. اما این در حالی است که هزینه 5 هزار تومانی پارکینگ و ورودی 10 هزار تومانی مانع حضور علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک نشده بود. استقبال از گردهمایی خودروهای کلاسیک نکته قابل توجه در خصوص این همایش، فراخوان عمومی بود که از هفته‌های گذشته توسط کمیته کلاسیک فدراسیون منتشر شده بود و از کلکسیونرها و مالکان خودروهای کلاسیک جهت حضور در این همایش دعوت به عمل آمده بود. همچنین وجود شروط اولیه نظیر ممنوعیت ورود خودروهای کمتر از 25 سال قدمت و همچنین خودروهای فاقد اصالت و شرایط ظاهری مناسب، سبب شده بود تا گردهمایی جذاب و باشکوهی در پیست سرعت مجموعه ورزشی آزادی شکل بگیرد. لازم به ذکر است که برگزاری همایش‌های کلاسیک سبب می‌شود علاوه‌بر تجدید خاطره با خودروهای کلاسیک، تلاشی در راستای حفظ این آثار ارزشمند صورت بگیرد که کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، طی چند سال گذشته اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام داده است.   شورلت کامارو SS در این همایش طبق روال گذشته علاوه‌بر حضور انفرادی افراد، شاهد حضور گروه‌های هواداری متعددی بودیم که موجب شده بود سیر تکامل برخی از مدل‌ها به نملیش درآید. در وایع یکی از اهداف برگزاری گردهمایی‌های این‌چنینی، نمایش سیر تکامل و قدمت تاریخی برخی از برندهای خودروسازی جهان است که خوشبختانه به دلیل استقبال بسیار خوب و علاقه هموطنان از خودروهای کلاسیک، این اتفاث در برخی از رده‌ها رقم خورده بود.   اشکودا بنابراین از خودروها و گروه‌های شرکت‌کننده در این مراسم می‌توان به کلوپ رسمی مرسدس بنز، کلوپ فولکس‌واگن سواران، کلوپ ژاپنی‌ها، کلوپ آمریکایی‌ها و آلمانی‌ها اشاره کرد. بر این اساس شاهد حضور تعداد قابل توجهی فولکس‌واگن بیتل یا همان قورباغه‌ای بین دهه های 50 تا 80 میلادی و فولکس‌واگن‌های ترنسپورتر از دیگر خودروهایی بودند که با تجهیزات کمپینگ، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده بودند.   پورشه 911 کلاسیک از دیگر آلمانی‌های حاضر در این همایش می‌توان به انواع گوناگونی از مدل‌های کلاسیک بی‌ام‌و و مرسدس بنز اشاره کرد که به دلیل محبوبیت بالا در بین علاقه‌مندان به خودروهای کلاسیک، بسیار مورد توجه قرار گرفته بودند. در این میان نمونه‌های بکر و فابریکی نیز وجود داشت که ارزشی دوچندان نسبت به نمونه‌های بازسازی شده داشتند. از جمله خودروهای خاص و جذاب حاضر می‌توان به چندین دستگاه پورشه 911 کاررا، مرسدس بنز 280SL یا همان پاگودا، بی‌ام‌و 3000 کوپه و مرسدس بنز 450SLC اشاره کرد. البته که در میان آلمانی‌های حاضر نمونه‌های بسیار جذابی از بی‌ام‌و 2002 نیز به چشم می‌خورد، همچنین تعداد بسیار کمی از نمونه‌های کمیاب در ایران نیز حضور داشتند که یکی از آن‌ها مربوط به نسخه کوپه از بی‌ام‌و E36 است که با ظاهر جذاب و دوست‌داشتنی خود توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.   مرسدس بنز پاگودا اما یکی از بخش‌های جذاب این همایش به خودروهای آمریکایی اختصاص داشت که به دلیل پیشرانه‌های حجیم و ابعاد بدنه بزرگی که دارند، همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند. در این بین نمونه‌های خاص و ارزشمندی نیز وجود داشت که تاکنون در کمتر همایشی حضور یافته‌ بودند. به‌عنوان مثال یک دستگاه فورد ماستنگ شلبی GT350 دهه شست میلادی در این همایش حضور داشت که تاکنون کمتر عکسی از آن در فضای مجازی منتشر شده است.   فورد ماستنگ از سوی دیگر نمونه‌های بکر و سالمی از انواع شورولت کامارو و پونتیاک توجه بازدیدگنندگان را به خود جلب کرده‌ بودند. از دیگر خودروهای آمریکایی حاضر در این همایش می‌توان به حضور تعدادی کادیلاک سویل، شورولت ایران، شورولت بلیزر، شورولت بل‌ایر، انواع جیپ و رنگید، نسل‌های مختلف شورولت کوروت و پونتیاک اشاره کرد. حضور سه دستگاه شورولت کوروت C2 و C3 در این بخش یکی از جاذبه‌های اصلی به‌شمار می‌رفت که نگاه بازدیدگنندگان را به سمت خود می‌کشاند. همچنین دوج کاستومی که با رنگ جذاب و چشم‌نواز صورتی در این مراسم حاضر شده بود، یکی از خودروهای خاصی است که پس از ماه‌ها تلاش بازسازی و احیا شده است. نکته قابل توجه درخصوص این خودرو، استفاده از قطعات فابریک در تمام بخش‌های فنی و ظاهری است که سبب شده ارزش آن دوچندان شود.   شورلت کوروت و در آخر طبق روال گذشته شاهد حضور پرشور ژاپنی سوارها بودیم که با خودروهای استاندارد و تیون شده سعی در جلب نظر بازدیدکنندگان داشتند. به‌عنوان مثال از ژاپنی‌های حاضر در این گردهمایی می‌توان به مواردی از قبیل به انواع میتسوبیشی لنسر و گالانت، نیسان SR16، تویوتا کرولا، کرونا، کارینا، سیلیکا، کریسیدا و چند نسل از تویوتا FJ، هوندا سیویک، اینتگرا و چند دستگاه هوندا CRX اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا