آرشیو

راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی در شهرداری تهران

اکوبورس: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تشکیل ستاد پایش و نظارت بر اجرای بخشنامه کاهش هزینه‌ها گام مؤثری در عملیاتی شدن این بخش‌نامه خواهد بود، هرچند این کاهش در برابر تعهدات مالی مدیریت شهری ناچیز است اما حرکت به سمت انضباط مالی می‌تواند رویکرد تأثیرگذاری داشته باشد که نتیجه‌اش در بلندمدت به سود مدیریت شهری و شهروندان است.
به گزارش اکوبورس، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تشکیل ستاد پایش و نظارت بر اجرای بخشنامه کاهش هزینه‌ها گام مؤثری در عملیاتی شدن این بخش‌نامه خواهد بود، هرچند این کاهش در برابر تعهدات مالی مدیریت شهری ناچیز است اما حرکت به سمت انضباط مالی می‌تواند رویکرد تأثیرگذاری داشته باشد که نتیجه‌اش در بلندمدت به سود مدیریت شهری و شهروندان است. عبدالحمید امامی در جلسه شورای معاونان مالی و اقتصاد شهری مناطق و سازمان‌ها گفت: معاونان مالی و اقتصاد شهری در مناطق و سازمان‌ها درواقع نمایندگان اصلی ما به عنوان افرادی هستند که دستورالعمل‌ها و مأموریت‌های سازمانی را باید با برنامه‌ریزی و نظارت عالیه به اجرا برسانند بنابراین تعیین صلاحیت و انتصاب این افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا باید ارزیابی دقیقی از عملکرد مدیران در مناطق و سازمان‌ها صورت گیرد و درواقع ملاک عمل برای ارتقاء و تغییرات در سطوح مختلف همین ارزیابی عملکرد خواهد بود. امامی با اشاره به لزوم تشکیل جلسات کمیته درآمد در مناطق به‌صورت هفتگی افزود: کمیته درآمد مناطق باید به‌صورت هفتگی و با جدیت برگزار شود تا از این طریق بتوان منابع مشخصی را برای پرداخت دیون در نظر گرفت و این امر با سرعت بیشتری همراه شود. وی ادامه داد: پرداخت دیون از مهم‌ترین نگرانی‌های مدیریت شهری است و ما امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب این مهم تسریع شود و در این راستا پرداخت دیون تا سقف ۵ میلیارد ریال را در اولویت قرار داده‌ایم. معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به ابلاغ بخش‌نامه کاهش هزینه‌ها در شهرداری تهران گفت: در این زمینه ستادی تشکیل‌شده تا با پایش و نظارت مؤثر نقش تأثیرگذاری در عملیاتی شدن این بخش‌نامه ایفا کند، هرچند این کاهش در برابر تعهدات مالی مدیریت شهری ناچیز است اما حرکت به سمت انضباط مالی می‌تواند رویکرد تأثیرگذاری داشته باشد که نتیجه‌اش در بلندمدت به سود مدیریت شهری و شهروندان خواهد بود. امامی در ادامه گفت: در راستای ساماندهی استفاده از خودروها در سطح مناطق و نواحی نیز سهمیه خاصی واگذاری شده تا حد مناسبی از خودروها در اختیار مناطق و نواحی اختصاص داده شود. معاون شهردار تهران همچنین با اشاره به موضوع راه‌اندازی تاکسی‌های اینترنتی در شهرداری تهران گفت: هدف از این اقدام، ساماندهی کارکرد عزیزان خودرو سرویس در شهرداری تهران است و به هیچ عنوان مدیریت ارشد در شهرداری تهران به فکر از کار برکنار کردن این عزیزان نیست و رانندگان خودرو سرویس هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند. امامی همچنین با اشاره به راه‌اندازی تالار معاملات شهرداری تهران و سامانه قراردادها گفت: راه‌اندازی سامانه قراردادها و تالار معاملات شهرداری از تحولات خوب در عرصه انضباط مالی و شفافیت خواهد بود که در این زمینه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا هر چه بیشتر در جهت شفافیت مناسبات مدیریت شهری گام برداریم. در این جلسه بررسی درآمد‌های مناطق و میزان اسناد باز و هزینه شده مناطق و سازمان‌ها صورت گرفت و تأکید شد تا در چند روز آینده میزان قابل قبولی از هزینه کرد بودجه‌های ابلاغی در سطح مناطق اعلام شود. همچنین آن دسته از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که هنوز نسبت به راه‌اندازی سامانه بهای تمام‌شده اقدام نکرده‌اند، تأکید شد تا نسبت به این امر مبادرت ورزند. منبع: شهرنوشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا