آمادهسازی مهرآباد برای سفرهای نوروزی
اکوبورس: مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: در ایام عادی سال روزانه ۴۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد برقرار است که پیش بینی می شود در ایام نوروز بیش از ۱۰ درصد به این تعداد افزوده شود.
به گزارش اکوبورس به نقل از فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفینیا گفت: ستاد سفرهای نوروزی فرودگاه مهرآباد از ۲۹ بهمن فعالیت خود را برای اجرای تمهیدات لازم در فرودگاه مهرآباد آغاز کرد و در این جلسه مقرر شد مطابق با صورت جلسه معاونان با واحدها و سازمانهای مرتبط خدمترسان جلسات هماهنگی خود را برگزار کنند و مکاتبات لازم انجام شود. وی با بیان اینکه در ایام نوروز بیش از ۴۵ درصد پروازهای داخلی سفرهای نوروزی از مهرآباد انجام میشود، گفت: در طول سال به طور میانگین بیش از ۴۰۰ پرواز روزانه در مهرآباد انجام میشود که پیشبینی میکنیم در ایام نوروزی بیش از ۱۰ درصد به این پروازها افزوده شود. صفی نیا با اشاره به اینکه در سال گذشته از ۲۵ بهمن ۹۶ تا ۱۵ فروردین امسال بیش از ۸۰۰۰ پرواز در فرودگاه مهرآباد انجام شد که طی آن بیش از ۹۰۰ هزار مسافر جابه جا شدند، گفت: نظارت بر عملکرد شرکتهای هواپیمایی، تامین ایمنی و امنیت، ارائه خدمات بهینه فرودگاهی، آمادهسازی نمازخانهها، ترمینالها، پارکینگها و رستورانها و و تاکسیرانی و توجه به حمل و نقل چند وجهی از اولویت های خدمترسانی به مسافران فرودگاهی است. مدیرکل فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه از ماههای قبل اقدام به روانسازی فرآیندهای اعزام و پذیرش مسافر و آمادهسازی زیرساخت های فرودگاهی و همچنین هماهنگی با ایرلاینها به منظور ارائه خدمات بهتر مسافری جهت پذیرش مسافران نوروزی شده است، گفت: زیباسازی و نوسازی نمازخانهها و ترمینالها و نوسازی سرویسهای بهداشتی، نوسازی پلههای برقی و آسانسورها، زیباسازی محوطه و فضای سبز و کاشت گلهای فصلی و جدول کاری و نوسازی زیرساختهای تاسیساتی، بهروزرسانی روشنایی سطوح پروازی و ساماندهی اپرونهای فرودگاه مهرآباد، آمادهسازی هندلینگ کنندهها، هماهنگی با نیروهای امنیتی و حفاظتی و مقاوم سازی ترمینالها و ساماندهی اماکن تجاری از جمله اقدامات دیگری است که به همین منظور انجام شده است. صفینیا با اشاره به اینکه در همه واحدهای فرودگاهی آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهینه به مسافران نوروزی وجود دارد و تمام تلاش برای ایجاد خاطرهای متفاوت و ماندگار در ذهن مسافران انجام خواهد شد، گفت: در این هفته جلسه ای با شرکتهای هواپیمایی برگزار خواهد شد که طی آن بر نکات لازم به منظور ارائه خدمات بهتر و رفاه حال مسافران از جمله اطلاع رسانی زمان و ساعت تاخیرات احتمالی پروازها و پاسخگویی به مسافران مورد تاکید قرار خواهد گرفت.