اقتصادآخرین عناوین

مسیر بازار طلا و سکه در اول پاییز/ سکه 45 میلیونی در راه است؟

معامله گران معتقدند رکوردزنی اونس طلا مسیر بازار طلا و سکه در هفته اول پاییز را مشخص خواهد کرد و باید دید قیمت سکه و طلا چه روندی را در پیش خواهند گرفت؟

بازار طلا و سکه در حالی به استقبال اولین روز پاییز می‌رود که معامله گران شامگاه جمعه 30 شهریور شاهد رخدادی تاریخی در بازار جهانی بودند و قیمت اونس طلا پس از مدت‌ها درجا زدن پشت مرزهای مقاومت‌، مسیر صعودی را در پیش گرفت و با فتح مرز 2626 دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند؛ اتفاق مهمی که به عقیده تحلیلگران ناشی از «کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ایالات متحده»، «افزایش تنش‌های ژئوپلیتیک» و «تحولات در بازارهای جهانی» است.

رکوردزدنی قیمت اونس طلا، زمینه‌ صعود قیمت طلای آبشده در معاملات پشت خطی را فراهم کرد و ارزش این فلز گرانبها روز جمعه به 16 میلیون و 420 هزار تومان رسید و در روز شنبه هم در 16 میلیون و 378 هزار تومان قرار گرفت. همچنین هر گرم طلای 18 عیار با افزایشی که تجربه کرد، سه میلیون و 781 هزار تومان قیمت خورد.

سکه امامی هم متاثر از روند صعودی اونس طلا، افزایش قیمت را تجربه کرد و 44 میلیون و 650 هزار تومان خرید و فروش شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، سکه امامی آخرین بار 30 فروردین 1403 در سطح قیمتی یاد شده قرار گرفته بود. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم صعودی شد و به ترتیب به 24 میلیون و 300 هزار تومان و 16 میلیون و 300 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم آخرین بار به ترتیب در ششم اردیبهشت و 30 فروردین در این سطح قیمتی معامله شده بودند.

با این همه، طی دو روز گذشته «سفر مسعود پزشکیان و عباس عراقچی به نیویورک» برای حضور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «افزایش تنش میان حزب الله و اسرائیل» از جمله اخبار سیاسی مهمی بود که مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

پالس طلا به بازار سکه؛ دلار از رونق افتاد/ استارت قیمت سکه برای ورود به کانال جدید؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱ مهر 1403

 

به عقیده تحلیلگران، با توجه به رکورد تاریخی اونس طلا، قیمت آبشده هم در مسیر افزایشی باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود با افزایش قیمت دلار، طلای آبشده با ثبات نسبی، روند رشد خود را متوقف کند و کمی آرام بگیرد. در این حالت، افزایش‌ قیمت طلای آبشده متوقف و بازار وارد فاز تثبیت می‌شود.  معامله گران فنی معتقدند محدوده 16 میلیون و 600 هزار تومان تا 16 میلیون و 700 تومان اولین سطح مقاومت طلای آبشده در جریان معاملات امروز خواهد بود.

گروهی دیگر از معامله‌گران فنی معتقدند، با توجه به روند افزایشی اونس طلا و تاثیرات ناشی از نوسانات دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه امامی در جریان معاملات امروز به مسیر صعودی خود ادامه دهد و به مرز 45 میلیون تومان نزدیک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا