ورزشیآخرین عناوین

نسیه VAR در فوتبال ایران!

خیلی عجیب است، اما در فوتبال ایران حتی VAR که ابزار اجرای قانون است تنها 2 دستگاه وجود دارد که هم به صورت اجاره‌ای و نسیه استفاده می‌شود.

  درحالی که اشتباهات داوری در لیگ بیست و سوم به اوج خود رسید و حتی رئیس فدراسیون را وادار به عذرخواهی از استقلال کرد، آقایان قول داده بودند ‌سازو‌کار استفاده از کمک‌داور ویدئویی را فراهم کنند،
اما فصل جدید درحالی شروع شده که تنها دو دستگاه VAR در فوتبال ایران وجود دارد که به صورت عاریه از این ورزشگاه به آن ورزشگاه می‌رود و انگار تنها وظیفه آن، راضی نگه داشتن سرخابی‌ها است! بارها شنیده‌ایم که فیفا الزامات خاصی برای استفاده از تکنولوژی VAR دارد که مهم‌ترین آن، برهم نزدن یکپارچگی تورنمنت است.
ولی در حال حاضر تنها برای بلند نشدن صدای اعتراض استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها، فدراسیون فوتبال فقط برای بازی این دو تیم از آن استفاده می‌کند و هیچ حقی برای سایر تیم‌ها قائل نیست. تازه آن‌هم در شرایطی که تصاویر بازبینی در اختیار بینندگان قرار نمی‌گیرد و مثلا ما هنوز نمی‌دانیم گل دوم استقلال در بازی با شمس‌آذر صحیح بود یا خیر.
حالا که یک ورزشگاه درست و حسابی نداریم خب به VAR نسیه‌ای که تازه در کارکرد آن هم ابهام وجود دارد، چه احتیاجی است؟ یک مشت بد و بیراه و انتقاد این وسط رد و بدل می‌شود دیگر!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا