صدور برگ تشخیص مالیاتی برای واحدهای مسکونی خالی
اکوبورس: معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی گفت: هر واحد مسکونی در طی یک سال شمسی بیش از ۱۲۰ روز خالی بماند، مشمول جرایم مالیاتی ماده ۵۴ می شود.
به گزارش اکوبورس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیزاده معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در خصوص صدور برگ تشخیص مالیاتی از دی ماه برای واحدهای مسکونی اظهار کرد: به موجب مفاد ماده ۵۴ قانون مالیاتهای مستقیم هر واحد مسکونی در طی یک سال شمسی بیش از ۱۲۰ روز خالی بماند به عنوان خانه خالی محسوب میشود و مشمول جرایم مالیاتی ماده ۵۴ می شود. او بیان کرد: ملاک و معیار تشخیص خانههای خالی سامانه، املاک اسکان است و خروجی که از این سامانه به سامانه سازمان امور مالیاتی ارسال میشود به این صورت است که، اگر واحدهای مسکونی بیش از ۱۲۰ روز در طی سال، خالی از سکنه باشند، به عنوان خانه خالی معرفی میکنند و براساس آن، با فرآیندی در نظام مالیاتی کشور، مکانیزمهای لازم ایجاد شده و برای مالکین این خانه ها، برگههای مطالبه مالیات ارسال خواهد شد. معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی در پاسخ به این پرسش چه تعداد برگههای مطالبه مالیاتی را دریافت خواهند کرد؟، گفت: در حال حاضر، چون هنوز سامانه املاک اسکان در حال تکمیل محتوای داده اطلاعات خود هست و هنوز خروجی از این سامانه از طریق وب سایتی که باید با سامانه سازمان امور مالیاتی برقرار شود و واحدهای مسکونی خالی از سکنه را اعلام کند ما اطلاعاتی را در این خصوص دریافت نکردیم. او بیان کرد: با توجه به اعلام وزارت مسکن و شهرسازی مهلت درج اطلاعات مالکین و ساکنین املاک و اسکان که باید به سامانه املاک و اسکان مراجع کنند و کد پستی و مشخصات محل سکونت خود را اعلام کنند و به کد پستی خود ارسال کنند تا مهر ماه تمدید شد و بعد از مهرماه اطلاعات تکمیل میشود و به سازمان امور مالیاتی میرسد.