پیشرفت فیزیکی ۵۶ درصدی روسازی بتنی در آزادراه تهران- شمال
معاون وزیر راه و شهرسازی درجریان بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آزادراه تهران- شمال گفت: منطقه یک آزادراه با اکوبورس: کاهش ۶۲ کیلومتری مسیر به لحاظ ترافیکی مهمترین منطقه در این پروژه محسوب میشود و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد مراحل اجرایی را طی میکند.
به گزارش اکوبورس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، خیراله خادمی در حاشیه بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از آزادراه تهران- شمال گفت: منطقه یک آزادراه با کاهش ۶۲ کیلومتری مسیر به لحاظ ترافیکی مهمترین منطقه در این پروژه محسوب میشود و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد مراحل اجرایی را طی میکند. وی افزود: این منطقه در کنترل ترافیک کل پایتخت و به ویژه غرب تهران تحول اساسی ایجاد خواهد کرد و موجب حذف گلوگاههای ترافیکی و کاهش بار ترافیکی در استان البرز خواهد شد. معاون وزیر راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی اجرای روسازی بتنی را در منطقه یک ۵۶ درصد اعلام و بیان کرد: علیرغم سرمای هوا و شرایط اقلیمی خاص و همچنین محدودیتهای ترافیکی در جاده چالوس، عملیات روسازی با جدیت در حال انجام است، وی درادامه پیشرفت فیزیکی زیرسازی منطقه یک را ۹۸.۵ درصد اعلام کرد. خادمی همچنین از تامین تاسیسات و تجهیزات منطقه یک خبر داد و اظهار داشت: تجهیزات الکترونیکی، مکانیکی، تجهیزات مخصوص تونلها، سرویسهای مخابراتی و… تهیه شده است و در حال حاضر ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این بازدید همچنین رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی آزادراه تهران- شمال را پروژهای منحصر به فرد دانست و گفت: اجرای این پروژه نشان از توان بالای مهندسین داخل کشور دارد و بازدید دو سال گذشته اعضای کمیسیون عمران از آزادراه جرقهای برای آغاز تلاش مجلس شورای اسلامی برای صدور خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور بود.