شرکت

اعتراض به تبعیض بین نیروهای رسمی و سایر نیروهای غیر رسمی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

وزیر محترم نیرو
جناب آقای مهندس محرابیان

وزیر محترم تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی
جناب آقای مرتضوی

نوشته های مشابه

مدیر عامل محترم شرکت توانیر
جناب آقای مهندس کردی

با سلام و احترام

به استحضار می‌رساند؛ ما تعداد بیشماری از نیروهای شرکتی و پیمانی زحمتکش شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، شاغل در ادارت برق شهر تهران و دیگر زیر مجموعه‌های شرکت که اکثرا دارای سوابق بالای ده سال می‌باشیم، مراتب اعتراض خود را نسبت به شرایط حاکم که مصداق بارز برده‌داری نوین است (یعنی زحمت و کار بیشتر و حقوق و مزایای کمتر نسبت به نیروهای رسمی) را مختصرا به شرح ذیل به آگاهی می‌رساند.

اولا؛ حذف پیمانکارانی که دیگر هیچ خاصیت و موضوعیتی ندارند و تبدیل وضعیت و نظارت دقیق در مورد اجرای درست و عادلانه این مسئله می‌باشد، زیرا در حالی‌که تنها بحث اجرایی شدن این موضوع به میان آمده مدیران شرکت سعی دارند با ایجاد تبصره و قوانین در درون شرکت صرفاً جهت‌ حفظ جایگاه مدیریتی خود، قانون را دور زده و تا حد ممکن اصل موضوع را به نحوی به حاشیه ببرند. کما اینکه در آزمونی که جدیدا برای استخدام قراردادی ۵۰ نفر انجام شد، نمایشی بودن آزمون به شدت قابل فهم بود.

دوما؛ موضوع عدم اجرای قانون طبقه‌بندی مشاغل با توجه به ماده ۴۸ و ۴۹ قانون کار می‌باشد که عدم تسریع در اقدام لازم تاکنون موجبات سرخوردگی در میان نیروهای اداری و اجرایی‌ غیر رسمی شرکت را به همراه داشته است.

سوما؛ موضوع دیگر عدم تخصیص سختی کار برای نیروهای اجرایی، برابر با آنچه که در تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور سازمان تأمین اجتماعی آمده است، می‌باشد. با در نظر گرفتن عوامل محرزی همچون کار در فضای باز تحت شرایط آب و هوایی فصول مختلف سال در شهر آلوده‌ای چون تهران، کار زمان‌بر در ارتفاع بالای پنج متر و بعضاً با خط گرم که با وجود رعایت ایمنی خطراتی چون برق‌زدگی و سقوط از ارتفاع را می‌تواند به همراه داشته باشد و همچنین فعالیت‌های فرسایشی و آسیب‌رسان منتهی به مشکلات جسمانی از ناحیه کمر، گردن و دست و پا، لزوم دریافت سختی کار امریست بدیهی.

با توجه به آنچه که بیان شد از تمامی مسؤلین که نقش نظارتی و اجرایی را در این بین بر عهده دارند درخواست می‌شود، نسبت به اعمال عدل و قانون اقدامات لازم را مبذول فرمایند.

با تشکر فراوان.
جمع کثیری از کارکنان غیر رسمی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ.

منبع: کارزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا