افزایش فروش محصولات مادیران در سال 98
اکوبورس: مدیرعامل شرکت صنایع ماشینهای اداری ایران (مادیران) در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تشریح عملکرد این شرکت برای سال جاری، از افزایش فروش محصولات در سال آینده خبر داد.
به گزارش اکوبورس، بابک ثقفی با بیان اینکه مادیران توانسته نسبت به سال گذشته به یک شرکت خصوصی شفاف در زمینه الکترونیک و لوازم خانگی تبدیل شود، گفت: 53 سال خدمت و تلاش برای صنعت ایران با هدف معرفی برندی قابل اعتماد در نزد ایرانیان به ثمر نشسته و امروز شاهد به بار نشستن و رشد این شرکت نسبت به سال های گذشته هستیم. وی به ورود شرکت به بوری اشاره کرد و افزود: از دلایل ما برای ورود به بورس بقای برند مادیران، توسعه و تنوع بیشتر فعالیت های شرکت و افزایش سرمایه بود. وی ادامه داد: در روز عرضه اولیه استقبال خوبی از سهام شد و بیش از ۳۰۰ هزار نفر سهام مادیران را خریداری کردند. ثقفی درباره سرمایه این شرکت گفت: سرمایه ثبتی مادیران در حال حاضر یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است که درصدد افزایش سرمایه به مبلغ دو هزار و 200 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران هستیم. وی بیان کرد: در سال 97 با توجه به افزایش تحریم، شرکت توانست 40 درصد نسبت به سال 96 فروش بیشتر داشته باشد. ثقفی تصریح کرد: میزان تولید تلویزیون و مانیتور شرکت در سال 97 حدود 400 هزار دستگاه بوده که پیش بینی میشود با توجه به ثبت سفارشهای انجام شده، تولیدات این شرکت برای سال مالی 98 افزایش قابل توجهی داشته باشد. وی در ادامه به طرح توسعه شرکت برای سال آینده اشاره کرد و گفت: طی سالهای اخیر واردات لوازم خانگی را آغاز کردهایم و اکنون مجوز ساخت یک کارخانه تولیدی برای تولید لوازم خانگی را در شهرک پیام گرفته ایم که امیدوارم تا سه سال آینده با بومی سازی و طراحی داخلی موفق به صادرات این صنعت به کشورهای دیگر شویم. ثقفی افزود: متراژ سالن تولید این شرکت حدود ۱۸ هزار متر تخمین زده شده که علاوه بر ایجاد فضای مناسب برای تولید با تکنولوژی بالا، امکان رقابت با شرکت را از سایر رقبا میگیرد. همچنین تولید محصولات این کارخانه ماشین لباسشویی، یخچال و کولر گازی است و امیدواریم تا ۴ سال آینده جایگاه خوبی را در بازار لوازم خانگی بدست آوریم. وی گفت: تولید آزمایشی یخچال و ماشین لباسشویی شرکت از سال آینده آغاز خواهد شد و در مرحلهی دوم نیز، تلویزیونهای ایکسویژن و تیسیال را تولید خواهیم کرد. ثقفی اظهار کرد: در حال حاضر 900 نفر نیروی کار در شرکت مشغول به فعالیت هستند که با توسعه شرکت و ساخت کارخانه جدید لوازم خانگی این میزان اشتغالزایی حدود 50 درصد رشد خواهد داشت. وی مهمترین کالای استراتژیک شرکت را تلویزیون اعلام کرد و گفت: تیم مهندسی ما با توجه به دسترسی به تکنولوژی و تضمین کیفیت قطعات، قابلیت رقابت با رقبا را برای شرکت بسیار بالا برده و توانسته است حدود 19 درصد سهم بازار تلویزیون را در اختیار بگیرد. ثقفی به مشکلات این صنعت اشاره کرد و افزود: تولیدکنندگان بنابر دلایل مختلف که مهمترینشان مشکلات مربوط به مسئله ارز و واردات مواداولیه و قطعات است با مشکلات جدی روبهرو هستند که باعث تعطیلی و کوچک شدن برخی از این کارخانه ها شده است. اما در این وضعیت هم برخی از تولیدکنندگان داخلی از جمله ما هستند که همچنان به تولید ادامه میدهند و با دید مثبت به آینده نگاه میکنند. وی با اشاره به اینکه مادیران طی سال جاری با وجود تحریم و رکود اقتصادی یک روز نیز توقف در تولید و فروش خود نداشته است، گفت: این مجموعه با مدیریت و برنامهریزی صحیح خود از دوران تحریم و رکود اقتصادی توانست به راحتی عبور کند که در این راستا وزارت صنعت و بانک مرکزی نیز حمایت ویژه ای داشتهاند. ثقفی با بیان اینکه مادیران قصد دارد با برند ایکسویژن طیف متنوعی از محصولات لوازمخانگی را عرضه کند، ادامه داد: در تلویزیون، بیشترین فروش را داریم و درحالحاضر، اکثر تلویزیونهای فروختهشدهی ما ۴۳ اینچ به بالا هستند. این اندازهی تلویزیون نشان میدهند که موفق شدهایم به سالن اصلی خانه های مردم راه پیدا کنیم. مدیرعامل مادیران با بیان اینکه تلویزیونهای تیسیال را در ایران تولید میکنیم، گفت: درحالحاضر تلویزیونهای تیسیال را در کارخانهی خودمان تولید میکنیم و با وضعیت موجود، بهزودی لوازمخانگی تیسیال را نیز در ایران تولید خواهیم کرد. تیسیال بعد از سامسونگ و الجی، سومین تولیدکنندهی بزرگ تلویزیون در دنیا است. تصور میکنم سال آینده، تیسیال ازنظر تعداد فروش از الجی سبقت خواهد گرفت. وی افزود: در محصولاتی مانند لوازمخانگی میتوانیم بسیاری از بخشهای لوازمخانگی را در داخل تولید کنیم. برخی از مواداولیه موردنیاز تولید لوازمخانگی را در داخل نداریم؛ اما صنایع دیگری مانند صنایع قالبسازی میتوانند به تولید لوازمخانگی کمک کنند. تولید قطعات موردنیاز در لوازمخانگی برخلاف تولید پنل تلویزیون، به سرمایهگذاری هنگفتی نیاز ندارد و میتوانیم در داخل آنها را تولید کنیم و از این طریق شغل و ارزشافزودهی بیشتری ایجاد کنیمِ ثقفی با اشاره به اینکه برای انجام هر کاری، حداقل از ۶ ماه قبل باید برنامهریزی کنیم، افزود: ما سال گذشته برای مقابله با تحریم های احتمالی تصمیم گرفتیم که حجم تولید و سفارشهای خود را افزایش دهیم و این کار را کردیم، نتیجهی آن باعث شد از ابتدای امسال، هیچوقت تولید و عرضه را متوقف نکنیم و ازنظر میزان فروش نیز ۴۰ درصد افزایش داشتیم. وی بیان کرد: این موضوع برای سال آینده هم وجود دارد و با برنامه ریزی های انجام شده امید داریم که سال ۹۸، سال موفقی برای مادیران خواهد بود. بورس ،