رئیس سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران می‌‌‌گوید این طرح  مورد تایید شورای‌‌‌ عالی ترافیک وزارت کشور است؛ یعنی در بالاترین سطح تصمیم‌گیری ترافیک کشور مصوب شده؛ اما اجرای آن نیازمند نصب دوربین در فاصله‌‌‌های ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری بوده و فعلا خط زرد  برای آگاهی مردم از این طرح کشیده شده است.

در حالی شهرداری بدون وجود زمانی مشخص از زمان اجرای طرح مسیر HOV به سراغ جداسازی رنگی اتوبان همت رفته است که اجرای طرح BRT  در برخی بزرگراه‌‌‌های شهری نظیر چمران مسبوق به سابقه بوده؛  بنابراین انتظار می‌‌‌رود که فرهنگ‌‌‌سازی در خصوص مسیر HOV چندان دشوار نباشد. مسیر HOV با مسیر BRT تفاوت‌‌‌های اساسی دارد؛ به‌‌‌عنوان نمونه درحالی که جداسازی مسیر BRT در بخش قابل توجهی از مسیر با موانع فیزیکی انجام شده است؛ این طرح فاقد جداکننده فیزیکی است. عبور از مسیر HOV برای ساعاتی از شبانه‌‌‌روز که پرترافیک‌‌‌تر است، برای خودروهای شخصی ممنوع شده و خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌‌‌های دارای مسافر و ون‌‌‌های مسافری از این مسیر به حمل مسافر می‌‌‌پردازند. برخلاف مسیر BRT این مسیر فاقد ایستگاه میان‌‌‌راهی بوده و تنها در ابتدا و انتهای مسیر توقف دارد.