نماد سایت اکو بورس

بسته 4 بندی حمایت از بورس تهران

بسته 4 بندی حمایت از بورس تهران

به گزارش سنا، در این جلسه که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیات‌ مدیره سازمان و مدیران ناشران بزرگ بازار سرمایه برگزار شد، مقرر شد: با توجه به اهمیت عوامل بنیادی اثرگذار بر سهام شرکت‌ها، ناشران برنامه‌های خود برای بهبود سودآوری شرکت‌های زیرمجموعه در باقی‌مانده سال را به سازمان ارائه داده و در سامانه کُدال منتشر کنند، به نحوی که عملکرد شرکت‌ها در نیمه‌ی دوم سال، بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به نیمه‌ی اول داشته باشد.

از طرفی مقرر شد ناشران بزرگ اقدام‌های عملی و جدی برای حفظ ارزش ذاتی سهام شرکت‌های زیرمجموعه و گروه خود صورت دهند و نهادهای مالی دارای صندوق‌های درآمد ثابت، نسبت به افزایش سهم سهام در پرتفوی خود بر اساس رویه‌های تعریف‌شده اقدام کنند.

 

در این خصوص، با توجه به لزوم کاهش ‌وزن سپرده‌های بانکی، منابع آزاد شده نیز زمینه‌ی حمایت از سهام ارزنده را فراهم می‌کند.

همچنین مقرر شد مسائل و محدودیت‌های اثرگذار بر سودآوری شرکت‌ها مانند قطعی برق و گاز، مسائل مالیاتی، حقوق دولتی، قیمت مواد اولیه و خوراک و نظایر آن، به‌ویژه موارد باقی‌مانده در لایحه‌ بودجه به‌ صورت مشترک توسط ناشران و سازمان بورس پیگیری شود.

خروج از نسخه موبایل