اقتصادآخرین عناوین

نوسان دلار در مرز حمایتی/ شرط کاهش قیمت دلار

معامله گران معتقدند قیمت دلار امروز در جریان معاملات بازار مرز حمایت مهمی را پیش روی خود دارد که نوسان بالا یا پایین این مرز، در تعیین حرکت این اسکناس موثر خواهد بود.

با این حال، قیمت دلار هرات روز گذشته با گپ مثبت ۱۵۰ تومانی و در ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات، نوسانات رفت و برگشتی را به ثبت رساند و در نیمه کانال یاد شده به کار خود پایان داد.

 بازار ارز اولین روز آبان را در حالی آغاز خواهد کرد که در جریان معاملات روز گذشته شاهد اصلاح قیمت‌ها در نیمه اول معاملات و نوسان مثبت قیمت‌ها در نیمه پایانی روز بود؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «رکود در بازارهای موازی»، «تنش‌های ژئوپلیتیکی» و «هیجانات سرمایه‌گذاران» بود.

 

درهم امارات نیز روز دوشنبه را با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات بین محدوده یاد شده و ۱۷ هزار و ۶۸۰ تومان نوسان داد. درهم در نهایت با نرخ ۱۷ هزار و ۷۲۰ تومان به کار خود پایان داد.

بازار رسمی هم روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود و بر اساس گزارش مرکز مبادله ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۵۰ هزار و ۲۹۶ تومان افزایش یافت و حواله دلار نیز با نرخ ۴۸ هزار و ۶۸۹ تومان معامله شد. یورو نیز با افزایش قیمت به ۵۴ هزار و ۶۵۱ تومان رسید و حواله یورو در ۵۲ هزار و ۹۰۵ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین، درهم امارات در بازار رسمی با قیمت ۱۳ هزار و ۶۹۵ تومان برای اسکناس و ۱۳ هزار و ۲۵۷ تومان برای حواله معامله شد.

نقشه اصلاحی دلار؛ کاهش قیمت دلار چقدر محتمل است؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱ آبان 1403

 

تتر نیز در روز دوشنبه با قیمت ۶۴ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد که نشان از افزایش ۵۰۰ تومانی نسبت به روز قبل دارد. بیت‌کوین نیز به بالاترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. این ارز دیجیتال تحت تأثیر افزایش نرخ بازده اوراق قرضه آمریکا و نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقویت شد و پس از رسیدن به ناحیه ۶۹۴۸۷ دلار که بالاترین قیمت از اواخر جولای بود، با کاهش اندک در ۶۸۳۳۳ دلار نوسان داد.

براساس پیگیری از معامله گران، دلار پس از شکستن مرزهای مقاومت‌های مهم، به زودی وارد فاز اصلاح خواهد شد. به عقیده این گروه «سیاست‌های ارزی» بانک مرکزی و احتمال «انتشار اخبار مثبت» در روزهای آینده می‌تواند به کاهش قیمت دلار کمک کند. از طرفی دیگر، سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی و تلاش برای مهار تورم باعث فشرده شدن فنر ارزی شده است و به عقیده برخی کارشناسان، این وضعیت در نهایت منجر به آزاد شدن پتانسیل رشد قیمت خواهد شد.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند «عوامل ژئوپلیتیکی»،‌ «سیاست ارزی» و «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» از جمله عواملی هستند که بر نوسانات بازار ارز در روزهای آینده اثرگذار خواهند بود

تکنیکالیست‌ها معتقدند دلار هرات امروز در مرز 64 هزار تومان حمایت مهمی دارد و اگر قیمت به پایین این سطح سقوط کند، احتمال کاهش بیشتر قیمت و حرکت به سمت مرزهای حمایتی بعدی قوت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا