نماد سایت اکو بورس

تغییر فاز بازار طلا و سکه/ 2 شرط مهم کاهش قیمت سکه

تغییر فاز بازار طلا و سکه/ 2 شرط مهم کاهش قیمت سکه

 بازار طلا و سکه در حالی معاملات امروز را آغاز خواهد کرد که در روز دوشنبه قیمت‌ها تغییر فاز دادند و در مسیر نزولی قرار گرفتند؛ روندی متاثر از نوسانات نرخ ارز و اونس طلا شکل گرفت و معامله‌گران به دنبال یافتن تعادل در میان نوسانات بازار بودند. اونس طلا روز دوشنبه در سطح 2645 دلار بازگشایی کرد و در ادامه معاملات با در پیش گرفتن مسیر صعودی، در محدوده 2658 دلار قرار گرفت. تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند محدوده حمایتی اونس طلا 2620 دلار و مقاومت اصلی آن 2670 دلار است و اگر قیمت اونس طلا پایین مرز 2,620 دلار قرار بگیرد، نوسانات بیشتر در بازار طلا محتمل است.

قیمت طلای آبشده هم در سایه نوسانات اونس طلا معاملات روز گذشته را با قیمت 17 میلیون و 770 هزار تومان آغاز کرد و سپس با در پیش گرفتن مسیر نزولی، به 17 میلیون و 675 هزار تومان رسید. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت، در 17 میلیون و 800 هزار تومان قرار گرفت. هر گرم طلای 18 عیار هم با قیمت چهار میلیون و 109 هزار تومان معامله شد.

 

قیمت سکه امامی هم روز دوشنبه در 49 میلیون و 700 هزار تومان بازگشایی کرد و در آغاز معاملات کمی عقب نشست و به 48 میلیون و 950 هزار  تومان رسید و در نهایت با تغییر فازی که در نیمه دوم معاملات داد، 49 میلیون و 100 هزار تومان ارزش گذاری شد. نیم‌سکه و ربع‌سکه هم 26 میلیون و 950 هزار تومان و 17 میلیون و 950 هزار تومان خرید و فروش شدند و سکه گرمی با قیمت هشت میلیون و 200 هزار تومان معامله شد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، حباب سکه‌ها نیز در روز گذشته با نوسانات همراه بود و حباب سکه امامی 145 هزار تومان، حباب ربع سکه 52 هزار تومان و حباب سکه گرمی هشت هزار تومان کاهش یافت که نشان‌دهنده تعادل نسبی در عرضه و تقاضای بازار است.

تحلیلگران بازارهای مالی معتقدند تداوم روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به بازگشت دلار به کانال‌های پایین‌تر و کاهش قیمت اونس طلا وابسته است. به عقیده این گروه در حال حاضر، «نرخ بهره فدرال رزرو»، «شاخص دلار» و «وضعیت تورم جهانی» بر قیمت اونس طلا اثرگذار هستند.

براساس پیگیری خبرنگار اقتصادنیوز از معامله‌گران فنی، سطح حمایت اصلی طلای آبشده حدود 17 میلیون و 600 هزار تومان است و کاهش و تثبیت قیمت در پایین مرز یاد شد، مسیر ورود به روند نزولی قوی‌تر را پیش روی طلای آبشده قرار خواهد داد. مقاومت اصلی طلای آبشده هم در محدوده 17 میلیون و 900 هزار تومان است. به عقیده این گروه سطح حمایتی مهم سکه امامی هم در حدود 48 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد و اگر قیمت در پایین این سطح قرار بگیرد، کاهش بیشتر قیمت و فشار فروش در بازار محتمل خواهد بود. مقاومت اصلی سکه امامی هم در محدوده 49 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد.

تحلیلگران بازارهای مالی مدعی هستند اگر قیمت دلار در بازار داخلی نوسان مثبت به ثبت رساند و قیمت اونس طلا افزایش یابد، عبور سکه امامی از مرز مقاومتی محتمل است. اما در صورت افت نرخ ارز یا کاهش قیمت اونس طلا، کاهش قیمت و ورود به کانال‌های پایین‌تر در دسترس سکه خواهد بود.

خروج از نسخه موبایل