نماد سایت اکو بورس

گام اول دولت پزشکیان در فضای مجازی/ فیلترینگ برداشته می شود؟

گام اول دولت پزشکیان در فضای مجازی/ فیلترینگ برداشته می شود؟

 جلسه شورای عالی فضای مجازی فردا سه شنبه – دهم مهرماه با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور برگزار می‌شود.

این نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت چهاردهم است که در کمتر از ۳ ماه از تشکیل دولت، برگزار خواهد شد.

با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر افزایش کیفیت اینترنت، تلاش برای رفع فیلترینگ برخی از پلتفرم‌های خارجی و به طور کلی با توجه به مواضع دولت چهاردهم در حوزه فیلترینگ، به نظر می‌رسد یکی از موضوعات اصلی که درباره آن بحث می‌شود، مربوط به همین موارد باشد.

 «سید ستار هاشمی» وزیر ارتباطات، دهم شهریور و در آئین معارفه خود درباره فیلترینگ گفت: فیلترینگ در وضعیت فعلی به نفع هیچکس نیست: هم حاکمیت ما را نقض کرده، هم امنیت سایبری را زیر سئوال برده و امنیت خانواده ها را دچار مشکل کرده است و از سوی دیگر کسب و کارها آسیب دیدند و هم مردم ناراضی شدند.

هاشمی اضافه کرد: این چیزی نیست که اسناد بالادستی و رهبری انقلاب از ما خواسته بودند. باید با در نظر گرفتن مصالح ملی و سیاست‌های کلی، شرایط موجود را به نفع رشد کسب و کارها و جلب رضایت مردم تغییر داد.

 

وی گفت: در این مسیر سخت، پر چالش و پر از تلاطم برای بازنگری در این سیاست‌ها، به همیاری همه دستگاه‌های کشوری، لشگری و حاکمیتی از یک سو و همکاری همه فعالان این صنعت مهم در لایه‌های مختلف از سوی دیگر نیاز دارم؛ که اگر این همیاری نباشد، دستور رهبرمان، تدابیر رئیس جمهوری، انتظارات نمایندگان مجلس و مطالبات مردم عزیز بر زمین خواهد ماند و چشم‌ها را باید شست.

اساسنامه شورای عالی فضای مجازی توسط هیات وزیران در جلسه ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۳ بنابه پیشنهاد ۲۴ خرداد ۱۳۸۳ مسئولان وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و به استناد تبصره (۱) ماده (۸) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات – مصوب ۱۳۸۲ – به تصویب رسید.

خروج از نسخه موبایل