اقتصادآخرین عناوین

نوسان دلار پشت مرز مقاومتی/ احتمال رشد دلار در روزهای آینده

بازار ارز در حالی امروز به استقبال معاملات می‌رود که طی روز گذشته قیمت دلار تحرکات محدودی را تجربه کرد و همچنان پشت مرزهای مقاومتی کلیدی متوقف ماند.

بسیاری از معامله‌گران به اخبار مهم اقتصادی نظیر «سخنان عبدالناصر همتی درباره ارز نیما» و «انتصاب حجت الله صیدی به ریاست سازمان بورس» چشم دوخته‌اند؛ اخباری که می‌تواند در روزهای آینده روند قیمتی دلار هرات، دلار تهران، درهم امارات و تتر را تحت تأثیر قرار دهد.

قیمت دلار در بازار هرات هم از اخبار یاد شده بی نصیب نماند و در روز سه‌شنبه با گپ مثبت 50 تومانی در 59 هزار و 500 تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول معاملات تا محدوده 59 هزار و 370 تومان کاهش یافت. این اسکناس آمریکایی سپس با افزایش تقاضا به سطح 59 هزار تومان بازگشت. براساس پیگیری از تحلیلگران، اگر دلار هرات از سطح 59 هزار و 320 تومان عبور کند، هدف بعدی آن 59 هزار و 800 تومان خواهد بود. این محدوده مقاومتی در 20 روز گذشته مانع از ادامه صعود قیمت شده است و بازار به شدت تحت تأثیر آن قرار دارد.

مسیر حرکت دلار در بازار تهران هم به مانند هرات بود و این اسکناس روز سه‌شنبه را با قیمت 59 هزار و 500 تومان آغاز کرد و پس از نوسان، به 59 هزار و 650 تومان رسید. معامله گران معتقدند احتمال ادامه روند صعودی قیمت دلار تهران طی روزهای آینده وجود دارد و در صورتی که محدوده مقاومتی 59 هزار و 700 تومان تا 59 هزار و 900 شکسته شود، دلار به سمت سطوح بالاتری حرکت خواهد کرد. همچنین در صورت حفظ سطوح فعلی، احتمال تثبیت قیمت در محدوده 59 هزار و 500 تا 59 هزار و 700 تومان وجود دارد.

قیمت دلار از تتر گذشت؛ پالس فروش بیت‌کوین به بازار ارز/ نوسان دلار محدود شد/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز 31 شهریور 1403

 

نوسانات دلار در بازار تهران و هرات بر قیمت درهم امارات هم اثرگذار بود و این ارز روز سه‌شنبه بدون تغییر در 16 هزار و 300 تومان باقی ماند؛ مرز مقاومتی که از 28 روز گذشته همچنان حفظ شده است و درهم نتوانسته از آن عبور کند. به گزارش اقتصادنیوز، تحلیلگران معتقدند عدم نوسان درهم نشان‌دهنده «فشار فروش کمتر» در این بازار است، اما هرگونه تغییر در روند قیمتی دلار می‌تواند تأثیرات مستقیم بر درهم بگذارد. این گروه انتظار دارند که در صورت شکستن مرز مقاومت 16 هزار و 300 تومان، درهم به سطوح بالاتری صعود کند.

بازار رمزارزها هم طی روز گذشته با نوسانات شدیدی همراه شد و قیمت تتر از دلار هرات عقب افتاد. قیمت تتر در ساعات بامدادی، با فشار فروش ناشی از افزایش قیمت بیت‌کوین، تا 59 هزار و 200 تومان کاهش یافت. تکنیکالیست‌ها معتقدند مرز حمایت 59 هزار و 500 تومان برای تتر مهم است و اگر این سطح حفظ شود، احتمال بازگشت قیمت به مرز 60 هزار تومان وجود دارد. به گفته این تحلیلگران «اگر حمایت یاد شده شکسته شود، قیمت تتر به 58 هزار و 800 تومان عقب نشینی خواهد کرد.»

معامله‌گران معتقدند دلار هرات امروز به نوسانات محدود خود ادامه خواهد داد و با نزدیک شدن به مرز مقاومتی 59 هزار و 700 تومان، احتمال آزمایش این سطح وجود دارد. براساس ادعای این گروه اگر این مرز مقاومتی شکسته شود و قیمت بالای آن تثبیت روزانه دهد، دلار هرات می‌تواند به سمت کانال جدید حرکت کند. اما در صورت عدم موفقیت، احتمال بازگشت قیمت به سطح حمایتی 58 هزار تومان وجود دارد. در بازار تهران نیز وضعیت مشابهی حاکم است و تحلیلگران بر این باورند که اگر قیمت دلار بتواند مرز 60 هزار تومان را بشکند، حرکت صعودی قوی‌تری شکل خواهد گرفت. با این حال، عدم عبور از این مرز می‌تواند قیمت را در محدوده 59 هزار و 500 تومان تا 59 هزار و 700 تومان حفظ کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا