اقتصادآخرین عناوین

بازار طلا و سکه منتظر سوغات پزشکیان از سفر عراق

 بازار طلا و سکه امروز در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که قیمت‌ها روز گذشته تحت تاثیر انتصاب رئیس بورس و اظهارات وزیر اقتصاد درباره نرخ دلار قرار گرفته بود.

 اخبار مهمی نظیر انتصاب «حجت‌الله صیدی» به عنوان «رئیس سازمان بورس» و «اظهارات عبدالناصر همتی درباره نرخ ارز نیما» توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد؛ اخباری که در کنار در جا زدن قیمت‌ در بازار طلا و سکه پشت سطوح مقاومتی کلیدی، فضایی نامطمئن را برای آینده بازار ایجاد کردند.

 

با این حال بازار طلا و سکه در روز سه شنبه روندی متفاوت از بازار ارز را دنبال کرد و با نوسانات صعودی همراه بود. طلای آبشده که معاملات را در 15 میلیون و 730 هزار تومان شروع کرد، با افزایش به 15 میلیون و 760 هزار تومان رسید. این روند صعودی تحت تأثیر «تقاضا و افزایش قیمت دلار» شکل گرفت. براساس پیگیری  از تحلیلگران، طلای آبشده مرز مقاومت 15 میلیون و 760 هزار تومان تومان را پیش روی خود دارد که در صورت شکستن آن، هدف بعدی 16 میلیون و 400 هزار تومان خواهد بود.

قیمت اونس طلا هم در بازار جهانی از 2,494 دلار به 2,505 دلار افزایش یافت و برخی تحلیلگران معتقدند که سطح مقاومتی مهم بین این فلز گرانبها 2,505 دلار تا 2,512 دلار است و اگر این سطح شکسته شود، احتمال رشد بیشتر وجود دارد، اما در غیر این صورت، اصلاح قیمت تا 2,490 دلار دور از انتظار نخواهد بود. سکه امامی هم در روز سه‌شنبه با قیمت 43 میلیون و 420 هزار تومان بازگشایی کرد و در نیمه دوم معاملات تا 43 میلیون و 550 هزار تومان تومان افزایش یافت.

 

تحلیلگران فنی معتقدند اگر سکه امامی بتواند از سطح 43 میلیون و 700 هزار تومان عبور کند، مسیر صعودی را پیش‌رو خواهد داشت و احتمال افزایش قیمت تا 45 میلیون تومان وجود دارد. در مقابل، سطح حمایت حیاتی برای سکه 42 میلیون و 550 هزار تومان برآورد شده و اگر قیمت به زیر این سطح کاهش یابد و تثبیت شود، ممکن است افت قیمت تا حدود 41 میلیون و 300 هزار تومان نیز اتفاق بیفتد.

قیمت طلا و سکه در انتظار 2 اتفاق مهم؛ بازار در نقطه تصمیم‌گیری/ حباب سکه در آستانه افزایش/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 21 شهریور 1403

 

 

قیمت دلار به عنوان مهم ترین مولفه اثرگذار بر قیمت سکه هم در روز سه‌شنبه با گپ مثبت 50 تومانی در 59 هزار و 500 تومان بازگشایی شد و در نیمه اول معاملات با نوسان به 59 هزار و 370 تومان کاهش یافت. اما در نیمه دوم معاملات به سمت مرز 59 هزار تومان برگشت. معامله‌گران بر این باورند که اگر دلار هرات فردایی از سطح 59 هزار و 320 تومان عبور کند، هدف بعدی آن 59 هزار و 800 تومان خواهد بود. دلار تهران نیز همزمان با دلار هرات حرکت کرد و 59 هزار و 650 تومان قیمت خورد.

تحلیلگران معتقدند بازار طلا و سکه در روزهای آتی تحت تأثیر عوامل خارجی نظیر «انتظارات تورمی» و «اخبار سیاسی» نوسان خواهد بود و در صورت عبور قیمت طلای آبشده از مرز 15 میلیون و 760 هزار تومان و تثبیت بالای آن، روند صعودی تقویت خواهد شد. به عقیده این گروه بازار در روزهای آینده باید مسیر مشخصی را انتخاب کند و «اخبار سیاسی داخلی و بین‌المللی» مانند تصمیمات اقتصادی و همچنین «شاخص‌های اقتصادی آمریکا» در روند قیمتی طلا و ارز اثرگذار خواهد بود و در نتیجه‌ آن شاهد نوسانات بیشتری در بازارهای طلا، ارز و سکه خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا