ریپورتاژ

صندوق با درآمد ثابت کیان ؛ سرمایه گذاری با سود بالای ۳۰ درصد!

سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت

در شرایطی که نااطمینانی در اقتصاد کم است، بازارهای دارایی معمولا رشد زیادی نمی‌کنند. به همین دلیل هم بسیاری از افراد در انتخاب یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذاری دچار تردید می‌شوند. علاوه بر این، برخی از افراد ذاتا به دنبال گزینه‌های کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری می‌گردند و تمایلی به پذیرش ریسک‌های بالا ندارند. برای افرادی که جزو دو دسته بالا هستند، روش‌هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد. یکی از این روش‌ها سپرده‌گذاری در بانک و دیگری سرمایه‌گذاری در صندوق درآمد ثابت است.

نوشته های مشابه

صندوق درآمد ثابت از دو جهت گزینه بهتری نسبت به بانک است چرا که هم ریسک کمی دارد و هم سود آن از بانک بالاتر است. صندوق درآمد ثابت کیان یک گزینه خوب سرمایه‌گذاری با ریسک کم است که بازدهی سالانه بیش از 30 درصدی دارد. در ادامه به بررسی صندوق با درآمد ثابت کیان می‌پردازیم.

نکات مهم درباره صندوق با درآمد ثابت کیان

صندوق‌ درآمد ثابت کیان، یک صندوق سرمایه گذاری در اوراق با درآمد ثابت است. بیشتر دارایی این صندوق از اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی تشکیل شده است و به همین دلیل هم ریسک خاصی ندارد. صندوق با درآمد ثابت کیان یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) محسوب می‌شود یعنی معامله آن به صورت آنلاین و در بورس صورت می‌گیرد. نحوه سوددهی این صندوق به این صورت است که سرمایه‌گذار در زمان فروش واحد‌های خریداری شده، اصل پول و میزان سود کسب شده را همزمان دریافت می‌کند. در واقع صندوق درآمد ثابت کیان تقسیم سود ماهانه ندارد.

این صندوق به سرمایه‌گذاران خود سود روزشمار می‌دهد و این موضوع حتی در روزهای تعطیل نیز برقرار است. البته در روز تعطیل به دلیل بسته بودن بورس نمی‌توانید واحدهای صندوق خود را بفروشید اما در این روزها سود به واحدهای شما تعلق گرفته است و در اولین روز کاری در صورت تمایل می‌توانید واحدهای خود را نقد کنید. صندوق درآمد ثابت کیان به دلیل این که عمدتا در اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کند، ریسک سرمایه‌گذاری بسیار کمی دارد و برای سرمایه‌گذارانی که شخصیت سرمایه‌گذاری ریسک‌گریزی دارند، مناسب است.

مزایای سرمایه گذاری در صندوق با درآمد ثابت کیان

یکی از مهم‌ترین مزایای صندوق درآمد ثابت کیان میزان سودآوری یک ساله آن است. این صندوق می‌تواند به سرمایه گذاران خود سالانه بیش از ۳۰درصد سود ارائه دهد. این در حالی است که سپرده گذاری در بانک اگر به صورت سپرده یک ساله باشد، سود ۲۰.۵ درصدی دارد. همان طور که مشاهده می‌کنید، اختلاف میان سود بانکی و صندوق درآمد ثابت کیان رقم قابل توجهی است.

با توجه به میزان سودآوری صندوق درآمد ثابت کیان و سپرده گذاری در بانک، می‌توان نتیجه گرفت سرمایه‌گذاری در صندوق با درآمد ثابت کیان جایگزین مناسبی برای سپرده‌گذاری در بانک است. نکته دیگری که حائز اهمیت است، وجود نرخ شکست برای سپرده‌گذاری در بانک است. افرادی که در بانک سرمایه گذاری کرده‌اند اگر بخواهند قبل از موعد مقرر سرمایه خود را از بانک خارج کنند، باید بخشی از سود را به عنوان جریمه به بانک پرداخت کنند. اما در صورت سرمایه‌گذاری در صندوق با درآمد ثابت کیان نرخ شکست وجود ندارد و صندوق به صورت روزشمار به سرمایه‌گذاران خود سود ارائه می‌دهد.

نحوه سرمایه گذاری در درآمد ثابت کیان

برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق با درآمد ثابت کیان ابتدا سرمایه‌گذار باید سجامی شود. برای این کار باید وارد سایت سجام sejam.ir شوید و مراحل احراز هویت را انجام دهید. بعد از انجام مراحل احراز هویت شما یک کد دریافت می‌کنید. با استفاده از این کد می‌توانید در یکی از کارگزاری‌های کشور ثبت نام کنید و کد بورسی دریافت کنید. پس از دریافت کد بورسی به دو شیوه می‌توانید واحدهای صندوق درآمد ثابت کیان را معامله کنید. این دو شیوه در ادامه شرح داده شده‌اند. روش اول با استفاده از اپلیکیشن است و راه دوم با استفاده از کارگزاری صورت می‌گیرد.

سرمایه گذاری در صندوق با اپلیکیشن

اپلیکیشن کیان دیجیتال بستری برای سرمایه‌گذاری است. در این اپلیکیشن می‌توانید صندوق درآمد ثابت کیان را پیدا کنید و سرمایه‌گذاری خود را در این صندوق آغاز کنید. سرمایه‌گذارانی که از طریق اپلیکیشن کیان دیجیتال در صندوق درآمد ثابت کیان سرمایه گذاری کنند، از پرداخت کارمزد کارگزاری معاف می‌شوند. علاوه بر این، شما در این اپلیکیشن می‌توانید با حداقل مبلغ 50 هزار تومان سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید و واحدهای صندوق درآمد ثابت کیان را معامله کنید. البته راه دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری در این صندوق وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

سرمایه گذاری در صندوق در کارگزاری

دومین راهی که برای خرید واحدهای صندوق درآمد ثابت کیان وجود دارد، مراجعه به کارگزاری است. شما می‌توانید با استفاده از پنل کارگزاری کیان و یا هر کارگزاری دیگر و جستجوی نماد «کیان» اقدام به خرید واحدهای این صندوق درآمد ثابت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا