نبض بورسآخرین عناوین

درگیری بورس تهران با مرز حساس 2 میلیون و 100 هزار واحدی

بازار سرمایه در معاملات سهامی امروز، بار دیگر شاهد رویارویی شاخص کل بورس تهران با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی است. که بارها از آن عبور و یا عقب نشینی کرده است.

بازار سهام معاملات روز سه‌شنبه را با درگیری شاخص کل بورس تهران با سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی آغاز کرده است. شاخص کل در سال‌های اخیر درگیری‌های زیادی با این سطح رند داشته است.

این سطح رند در سال‌های اخیر بار‌ها به صورت حمایت و مقاومت شکسته شده و در بازه‌های زمانی کوتاه مدت و میان مدت، شاخص کل را در کانال‌های نوسانی درگیر کرده است.

با این حال امید بازار سهام به عقب‌ماندگی شاخص هم‌وزن و نماد‌های سبک بازار است که می‌توانند شاخص کل بورس تهران را به دنبال خود صعودی کنند. روند معاملات سهامی روز‌های گذشته حکایت از تداوم معاملات سهامی در سطح 3 همتی ارزش معاملات خرد دارد.

شاخص کل بورس تهران و همان مرز حساس همیشگی!

 

دیروز موقعیت‌های سهامی با افزایش 313 میلیارد تومانی مالکیت حقیقی همراه بودند و 53 میلیارد تومان پول حقیقی نیز وارد صندوق‌های درآمد ثابت شد. افزایش مالکیت حقیقی در میان موقعیت‌های سهامی پس از 4 روز معاملاتی به ثبت رسید و برخی از تحلیل‌گران عنوان کردند که این ورود جریان پول حقیقی احتمال فتح مجدد سطح 2 میلیون و 100 هزار واحدی را افزایش داده است.

دیروز شاخص کل بورس تهران نصف شاخص هم‌وزن رشد داشت و 61 درصد از نقشه معاملات بازار را رنگ سبز پوشانده بود. ارزش صف‌های خرید سهام که روز یکشنبه در سطح 638 میلیارد تومانی قرار داشت؛ در روز دوشنبه به سطح 810 میلیارد تومانی رسید و 27 درصد رشد داشت. ارزش صف‌های فروش نیز که روز دوشنبه 262 میلیارد تومان بود با 7 درصد افت به سطح 244 میلیارد تومانی رسید.

 

 

سرانه خرید هر کد حقیقی که در هفته قبل تا 44.4 میلیون تومان رسیده بود و روز یکشنبه 27.3 میلیون تومان بود؛ در معاملات سهامی بورس دیروز تا سطح 32.1 میلیون تومانی افزایش داشت و سرانه فروش هر کد حقیقی که روز یکشنبه 23.9 میلیون تومان بود؛ دیروز تا 25.2 میلیون تومان رشد داشت.

به نظر می‌رسد روند معاملات سهامی به سمت متعادل شدن حرکت می‌کند و حمایت‌های مصنوعی و شاخص‌ساز اخیر در حال تعدیل است. بورس تهران پس از این تعدیل به کاهش محدودیت دامنه نوسان قیمتی نیاز دارد تا بتواند روند طبیعی شاخص‌ها را دنبال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا