اقتصادآخرین عناوین

کانال 59 هزار تومانی نقطه تعادل دلار/ شرط کاهش قیمت دلار

بازار ارز در اولین هفته شهریور نوسانی دنبال شد و معامله گران شاهد رفت و برگشت قیمت‌ها میان مرزهای حمایتی و مقاومتی بودند اما قیمت دلار هفته بعد صعودی می شود؟

  سکه هم در غیاب دلار لیدر بازار طلا و ارز شد و اثر مهمی بر تحرکات نرخ‌ها در روز پنجشنبه گذاشت؛ روندی که در پی آن قیمت دلار هرات روز پنج‌شنبه با قیمت 59 هزار و 350 تومان به کار خود پایان داد و در معاملات پشت خطی روز جمعه هم با کاهش تا 59 هزار و 220 تومان پایین آمد. اما در ادامه معاملات پشت خطی با حمایت از محدوده یاد شده، در 59 هزار و 350 تومان قرار گرفت. قیمت دلار تهران هم که در روز پنج‌شنبه با قیمت 59 هزار و 500 تومان معامله شد؛ در معاملات پشت خطی روز جمعه با افزایش وارد کانال 60 هزار تومان شد و تا 60 هزار و 150 تومان بالا رفت.

نوسانات قیمت دلار همچنین تأثیر مستقیمی بر قیمت درهم امارات داشت و این اسکناس در روز پنج‌شنبه با افزایش قیمت 60 تومانی، در 16 هزار و 250 تومان شروع به کار کرد و در ادامه معاملات نزولی شد و با 16 هزار و 220 تومان به کار خود پایان داد. بازار رمزارزها هم طی روز گذشته دستخوش تغییراتی شد و قیمت تتر که در معاملات 24 ساعت گذشته تا 60 هزار و 300 تومان بالا رفته بود با کاهش، 59 هزار و 890 تومان معامله شد.

اظهارات رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی از جمله موضوعاتی بود که طی 24 ساعت گذشته، مورد توجه معامله گران در بازار ارز قرار گرفت. گروسی از تمایل خود برای «سفر به ایران» و «دیدار با مسعود پزشکیان» خبر داد و عبدالناصر همتی هم درباره «اختلاف نرخ ارز و تأثیر آن بر اقتصاد کشور» و «تلاش دولت برای کاهش شکاف بین نرخ‌های ارز» صحبت کرد.

کاهش قیمت دلار به این شرط؛ مرز حمایت می‌شکند؟/افزایش اختلاف قیمت تتر و دلار؛ 3 سناریوی مهم پیش روی بازار ارز/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۰ شهریور 1403

 

برخی از معامله‌گران فنی با توجه به «افزایش تقاضا در شهریور» و «پایان ماه صفر»، پیش‌بینی می‌کنند که قیمت دلار در هفته آینده روند صعودی داشته باشد. همچنین در پی بازگشت دارایی‌های نقدی که برای شرکت در قرعه‌کشی خودرو به سمت حساب‌های وکالتی رفته بود، احتمال نوسان در بازار ارز و سکه طی روزهای آینده وجود دارد. بنا به گفته معامله گران، در صورت عدم تقویت عرضه توسط بانک مرکزی و عدم تغییر در انتظارات تورمی، کانال 59 هزار تومانی ممکن است به نقطه تعادل جدید برای نرخ دلار آزاد تبدیل شود.

براساس پیگیری از تحلیلگران فنی، دلار هرات با یک مقاومت مهم در سطح 59 هزار و 350 تومان مواجه است که عبور از این سطح می‌تواند افزایش قیمت بیشتری را به دنبال داشته باشد. از سوی دیگر، سطح حمایتی 58 هزار و 800 تومان نیز اهمیت زیادی دارد و در صورت شکستن این حمایت، ممکن است شاهد کاهش قیمت دلار باشیم که فرصت مطلوبی برای خریداران خواهد بود. به عقیده این گروه تعطیلی‌های این هفته هم می‌تواند بر قیمت‌ها و روند معاملات اثرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا