ریپورتاژ

دوره آموزش فارکس

در دوره آموزش فارکس می‌توانید درک جامعی از بازار ارز، مفاهیم اساسی، نرخ ارز، نحوه تحلیل و نوسانات بازار کسب کنید و با تکنیک‌های تحلیل بنیادی و اساسی جهت پیش‌بینی تغییرات قیمت‌ها آشنا شوید.

دوره آموزش فارکس

بازار فارکس، نوعی بازار بین‌المللی برای خریدوفروش ارز است که امکان معامله به صورت 24 ساعته را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌سازد. برای انجام‌ معاملات مختلف در این بازار باید با مفاهیمی چون نرخ ارز، تحلیل اساسی و تحلیل تکنیکال آشنا باشید تا بتوانید سود بالایی از معاملات خود کسب کنید. برای ورود به بازار فارکس می‌توانید از دو حساب دمو و حقیقی استفاده کنید که حساب دمو با شبیه‌سازی بازار فارکس و بدون نیاز به سرمایه، انتخاب خوبی برای مبتدیان جهت آشنایی با این بازار خواهد بود. در دوره آموزش فارکس می‌توانید با مراحل خریدوفروش ارز در فارکس چون نحوه انتخاب کارگزار، تحلیل بازار، انتخاب زوج ارز، انجام معامله و مدیریت معاملات و سایر مفاهیم مربوطه چون مفاهیم اساسی فارکس، پلتفرم‌های معاملاتی و… آشنا شوید.

دوره آموزش فارکس

فارکس چیست؟

فارکس به بازارهای ارز خارجی و یک نوع بازار مالی بین‌المللی گفته می‌شود که افراد در کشورهای مختلف می‌توانند در این بازار به خریدوفروش ارز بپردازند. این بازار به عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی در جهان شناخته شده است که روزانه در آن شاهد انجام‌ معاملات میلیاردی خواهید بود. معاملات در بازار فارکس به صورت دلار و یورو انجام می‌شود. بازارهای فارکس به صورت 24 ساعته فعال هستند و شما در هر ساعت از شبانه‌روز قادر به خریدوفروش ارز در این بازار بین‌المللی خواهید بود. برای ورود به این بازار جهانی ارز باید در کلاس آموزش فارکس شرکت کرده و با شیوه کار در این بازار آشنا شوید. در دوره آموزش فارکس نحوه ورود به این بازار و شیوه کار با آن به صورت تخصصی آموزش داده می‌شود.

نحوه کار در بازار فارکس

شما برای ورود به بازار فارکس باید از آموزش بورس فارکس استفاده کنید تا اطلاعات جامعی در مورد نحوه کار در فارکس کسب نمایید. در بازار فارکس می‌توانید روزانه تعداد بی‌شماری از انواع ارزهای مختلف جهانی را مشاهده کنید و با تحلیل وضعیت هر کدام به خرید یا فروش ارزها بپردازید. نحوه عملکرد بازار فارکس به شرح زیر است:

  • تعیین نرخ ارز: در بازار فارکس و در بخش اطلاعات مربوط به هر کدام از ارزها می‌توانید نرخ ارز را مشاهده کنید. تعیین نرخ ارزها با توجه به فاکتورهای مختلف سیاسی، اقتصادی، عرضه و تقاضا انجام می‌شود. در واقع این نرخ‌ها به صورت مداوم در حال تغییر هستند و معامله‌گران برای کسب سود بیشتر باید نرخ ارزهای خود را به صورت متداول مورد بررسی قرار دهند.
  • معاملات ارزی: سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌توانند پس از یادگیری مباحث در دوره آموزش فارکس در بازار ارزهای خود را به یکدیگر بفروشند. برای مثال یک معامله‌گر از کشور آمریکا می‌تواند ارزهای خود را به صورت دلار خریداری نماید و در زمان‌ مناسبی بخشی از ارز یا کل آن را به معامله‌گر دیگری به صورت دلار یا یورو به فروش برساند.
  • سود و زیان: معامله‌گران در بازار جهانی فارکس باید تفاوت‌های سود و زیان هر کدام از ارزهای خود را مشخص کنند. در واقع اگر ارزی را خریداری کردید، باید میزان سود و زیان آن را در نظر بگیرید.
  • ریسک مدیریتی: سرمایه‌گذاران در بازار بین‌المللی فارکس می‌توانند از ابزارهای مختلف برای کاهش زیان و افزایش سود معاملات خود استفاده کنند. استفاده از ابزارهای مختلف به معامله‌گران جهت کاهش ریسک‌های خرید ارز کمک فراوانی خواهد نمود.
  • تحلیل: تحلیل از مهم‌ترین مراحل خریدوفروش ارز در بازار فارکس و از مهم‌ترین مباحث در دوره آموزش فارکس است. در واقع معامله‌گران باید درباره معاملات خود، سود و زیان‌های ارزها و… تحلیل کرده و بر اساس نمودارها و الگوهای قیمتی به خرید یا فروش ارز بپردازند. برای تحلیل اساسی باید به فاکتورهایی چون اخبار و تأثیرات سیاسی و اقتصادی روی قیمت ارزها توجه کنید. این فاکتورها تنها بخشی از ابزارهای لازم برای تحلیل در بازارهای ارز هستند.

آشنایی با حساب دمو و حساب حقیقی در بازار فارکس

کسانی که برای بار اول وارد بازار فارکس می‌شوند، بهتر است با حساب دمو کار خود را آغاز کنند. حساب دمو نوعی حساب در بروکرهای فارکس است که می‌تواند زمینه‌ای برای انجام‌ معاملات با سرمایه مجازی را برای کارگزار فراهم سازد. در حساب دمو نیازی به پولی برای انجام سرمایه ندارید و تنها با این روش می‌توانید با دنیای فارکس آشنا شوید و مطالبی را که در دوره آموزش فارکس یاد‌ گرفته‌اید، با حساب دمو تمرین کنید. در حساب حقیقی باید ابتدا سرمایه خود را وارد بروکر کرده و سپس به کمک سرمایه خود به انجام‌ معاملات مختلف بپردازید.

دوره آموزش فارکس

سهام فارکس چیست؟

سهام فارکس Shares Forex در اصل به دو روش اصلی ابزارهای معاملاتی در این بازار گفته می‌شود که به شرح زیر هستند:

  1. فارکس: کلمه فارکس به بازارهای خارجی ارز اشاره دارد که در این بازارها، معامله‌گران به استفاده از ابزارهای مختلف برای کسب سود با توجه به تغییرات در نرخ ارزها می‌پردازند. با کسب آموزش در دوره آموزش فارکس می‌توانید وارد این بازار شده و با تغییرات در نرخ ارز، درآمد خوبی را کسب کنید.
  2. سهام: کلمه سهام به سهام شرکت‌های عمومی در این بازار اشاره دارد. در واقع شما با خرید ارز از یک شرکت به عنوان سهام‌داران آن شناخته خواهید شد؛ بنابراین در بازار فارکس به خریدوفروش سهام شرکت‌های مختلف به صورت ارز، دلار و یورو خواهید پرداخت.

مراحل خرید و فروش در بازار فارکس

برای انجام معامله در بازار فارکس باید در ابتدا دوره آموزش فارکس را بگذرانید. معامله در این بازار به دو روش آنلاین و از طریق شرکت انجام می‌شود. به طور مختصر مراحل خریدوفروش یا انجام معاملات را در فارکس می‌توان در مراحل زیر خلاصه کرد:

  1. انتخاب یک کارگزار: اولین قدم برای معامله در بازار ارز، انتخاب کارگزار فارکس معتبر است. در این مرحله شما باید یک حساب در فارکس باز کنید و از خدمات کارگزار برای انجام معاملات استفاده نمایید.
  2. تحلیل بازار: قبل از انجام معامله باید دو تحلیل تکنیکال و اساسی را با توجه به فاکتورهای مربوطه هرکدام، انجام دهید.
  3. انتخاب زوج ارز: پس از تحلیل، شما باید ارزی را برای خرید انتخاب کنید. زوج ارز بدین معناست که شما باید روش خرید ارز را انتخاب کنید. برای مثال؛ می‌توانید ارز را به صورت دلار آمریکا در مقابل یورو خریداری نمایید. نحوه انتخاب زوج ارز در دوره آموزش فارکس به صورت کامل توضیح داده می‌شود.
  4. انجام معامله: حال باید وارد پلتفرم معاملاتی کارگزار شوید و جزئیات معامله خود را چون توقف ضرر، توقف سود، مقدار خرید یا فروش ارز و… را تنظیم کنید.
  5. پایان معامله: در این مرحله معامله شما به پایان می‌رسد. سود حاصل از معامله به حسابتان واریز خواهد شد و در مقابل زیان معامله از حسابتان کسر خواهد شد.
  6. مدیریت معاملات: شما باید به صورت مکرر معاملات خود را و تغییرات ارز را کنترل و مدیریت کنید.

انجام دقیق و اصولی تمامی این مراحل نیاز به تخصص و مهارت لازم دارد؛ ازاین‌رو قبل از ورود به بازار فارکس، دوره آموزش فارکس را به اتمام برسانید.

مفهوم قیمت Price در بازار های فارکس

قیمت، نشان‌دهنده ارزش هر جفت‌ ارز است و معامله‌گران می‌توانند با توجه به قیمت ارز، میزان ارزش آن را بسنجند. قیمت در بازار فارکس به دو دسته قیمت تقاضا Bid و قیمت عرضه Ask دسته‌بندی می‌شود که ویژگی‌های هرکدام به شرح زیر است:

  1. قیمت عرضه: قیمت عرضه نشان‌دهنده بالاترین قیمت پیشنهادی یک خریدار برای معامله است. زمانی که تقاضا برای خرید یک ارز بالا باشد، باید هنگام انجام معاملات به قیمت عرضه توجه داشته باشید.
  2. قیمت تقاضا: طبق مفاهیم دوره آموزش فارکس می‌توان گفت که قیمت تقاضا به کم‌ترین قیمت پیشنهادی برای خرید یک ارز گفته می‌شود. هنگامی که تقاضا برای خرید یک ارز کاهش می‌یابد، باید به قیمت تقاضا توجه کنید.

آشنایی با حجم معاملاتی لات در بازار فارکس

در دوره آموزش فارکس به خوبی می‌توانید با مفاهیم مختلف بازار فارکس چون حجم‌های معاملاتی لات آشنا شوید. لات به زبان ساده به واحد اندازه‌گیری مقدار معاملات گفته می‌شود که در حالت معمولی توسط تریدرها مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بازار فارکس می‌توانید انواع پوزیشن با حجم‌های مشخص را باز کنید. به این پوزیشن‌ها در بازارهای ارز، لات گفته می‌شود. در کل لات‌ها به چهار دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • لات: لات‌هایی که معادل 100.000 واحد از ارز پایه باشند.
  • مینی لات: لات‌های استاندارد که برابر با 0.01 لات یا معادل 10.000 واحد از ارز پایه باشند.
  • میکرو لات: لات‌هایی که برابر با 0.01 لات یا معادل 1000 واحد از ارز پایه باشند.
  • نانو لات: این لات‌ها در حالت استاندارد برابر با 0.001 لات و معادل 100 واحد از ارز پایه هستند.

دوره آموزش فارکس

آشنایی با اصطلاحات مختلف در بازار فارکس

برخی کلمات یا اصطلاحاتی که در دوره آموزش فارکس برای انجام معاملات باید با آن‌ها آشنا شوید، به شرح زیر هستند:

  • کمیسیون Commission: کمیسیون به هزینه‌های لازم جهت انجام تراکنش‌ها در بازار فارکس گفته می‌شود که توسط بروکر به کارگزار پرداخت می‌گردد. در صورت دریافت کمیسیون از سوی کارگزار، وی به شما در مورد میزان کمیسیون پرداختی در هر لات، اطلاعات لازم را ارائه خواهد داد.
  • بهره شبانه Swap: پس از پایان هر روز معاملات و پس از شروع روز بعد، مبلغی به عنوان نرخ شبانه یا سواپ به بروکر ارائه خواهد شد. هزینه سواپ برای معاملاتی که در کم‌تر از یک طول روز انجام شوند، صفر خواهد بود. سواپ دارای دو نوع منفی و مثبت است که برای محاسبه آن از یک فرمول خاص استفاده می‌شود.
  • اسپرد فارکس: در بازار فارکس برای نمایش قیمت ارز از دو روش قیمت پیشنهادی و قیمت درخواستی استفاده می‌شود. اختلاف میان قیمت پیشنهادی و درخواستی را اسپرد فارکس می‌نامند.
  • بروکر فارکس: بروکر فارکس به مؤسسه مالی یا میانجی بین خریدار و فروشنده گفته می‌شود. بروکرها با انجام معامله میان معامله‌گر و سرمایه‌گذار، کارمزدی را دریافت می‌کنند.
  • اهرم و لوریج: این دوکلمه بدین معناست که در صورت نداشتن اعتبار لازم، قادر به دریافت اعتبار از بروکر خواهید بود. در واقع کارگزار می‌تواند بدون بهره بانکی و ضمانت، موجودی خود را برای انجام معاملات افزایش دهد.
  • پیپ: پیپ به معنای کوچک‌ترین واحد ارزش نرخ ارز است. برای مثال اگر ارزش ارز از 1.2331 به 1.2333 افزایش یابد، بدین معناست که این ارز به مقدار 2 پیپ نرخ دلار رشد داشته است.
  • پیپت: زمانی که نرخ ارز به صورت 5 رقمی نمایش داده شود، به آخرین رقم نرخ ارز، پیپت گفته می‌شود. همچنین هر پیپت برابر با یک‌دهم پیپ است.

علاوه ‌بر این مفاهیم، در دوره آموزش فارکس با مفاهیم جدید دیگری نیز در دنیای بازار فارکس آشنا خواهید شد.

دوره آموزش نحوه معامله و تحلیل در بازار فارکس

متقاضیان با شرکت در دوره‌ آموزش فارکس می‌توانند وارد بازار جهانی ارز شوند و با تحلیل درست و بررسی تغییرات ارزها، سود بالایی از معاملات مختلف کسب نمایند. در این دوره‌های آموزشی می‌توانید با تکنیک‌های مختلف انجام معاملات ارز در این بازار آشنا شوید و اطلاعات دقیق و جامعی از مفاهیم بازار فارکس کسب نمایید. در طی دوره آموزشی فارکس می‌توانید با مفاهیم زیر آشنا شوید:

  • مفاهیم اساسی فارکس: در این بخش به بررسی مفاهیم اصلی این بازار چون پیپ، لت، نرخ ارز، زوج‌های ارزی و… پرداخته می‌شود.
  • تحلیل تکنیکال: در این بخش می‌توانید با ابزارهای مختلف برای انجام درست تحلیل تکنیکال آشنا شوید و با کمک ابزارهایی چون الگوهای قیمتی، اندیکاتورها و نمودارها به تحلیل ارزها در بازار فارکس بپردازید.
  • تحلیل اساسی: در این بخش از دوره آموزش فارکس به بررسی روش تحلیل اساسی با توجه به تأثیرات اقتصادی، اخبار جهانی و سیاسی و… پرداخته خواهد شد.
  • مدیریت ریسک: مهم‌ترین جنبه در معاملات ارز، مدیریت ریسک است. در کلاس‌های آموزش فارکس می‌توانید با روش حفظ سرمایه و مدیریت ریسک معاملات آشنا شوید.
  • تحلیل معاملاتی: تحلیل معاملاتی بخش مهمی از کلاس‌های آموزشی است که در آن به بررسی روش تشخیص و انجام معاملات پرداخته می‌شود.
  • پلتفرم‌های معاملاتی: در کلاس فارکس می‌توانید با نحوه انجام آنلاین معاملات و استفاده از پلتفرم‌های معاملاتی آشنا شوید.
  • مفاهیم اساسی: مفاهیم اساسی شامل مواردی چون نرخ ارز، تفاوت میان ارز مقصد و ارز پایه، آشنایی با زوج‌های ارزی و… می‌شود.

پس از اتمام دوره آموزش فارکس می‌توانید با بهر‌ه‌گیری از یک حساب دمو یا تمرینی وارد این بازار شوید و پس از یادگیری کامل، به انجام معاملات با حساب واقعی خود بپردازید. با گذراندن کامل دوره‌های آموزشی بازار فارکس می‌توانید مهارت‌های لازم را در خصوص خریدوفروش ارز کسب نمایید و به تجربیات گذشته خود بیفزایید.

دوره آموزش فارکس

سخن پایانی

بازار فارکس نوعی بازار فعال و پویا برای خریدوفروش ارز است که با آموزش و تحلیل درست می‌توان در آن به کسب سود بالا از معاملات ارز رسید. بنابراین معامله‌گران با کسب آموزش تخصصی در این زمینه، تحلیل درست، برنامه‌ریزی دقیق برای خریدوفروش، مدیریت ریسک‌های بازار فارکس و… می‌توانند در بازار فارکس بسیار موفق باشند. اگر شما هم به کسب آموزش فارکس صفر تا صد و ورود به بازار جهانی ارز علاقه‌مند باشید، می‌توانید در دوره آموزش فارکس شرکت کنید. در این دوره تمامی مفاهیم مربوط به بازار فارکس به صورت تخصصی توسط اساتید مجرب به مبتدیان آموزش داده می‌شوند.

 

آکادمی کریمی شاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا