انتخاب سردبیرمهمترین اخبار روز

پیش بینی حمله گسترده ایران و حزب الله به اسرائیل/ آماده شدن تجهیزات نظامی آمریکا

نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیل، پیش‌بینی‌هایی درباره پاسخ ایران و متحدانش به ترور اسماعیل هنیه منتشر کرده است.

نشریه اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: اسرائیل خود را برای مقابله با پاسخ ایران آماده می‌کند و انتظار می‌رود که مشابه حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) باشد. پاسخ ایران نیز ممکن است گسترده‌تر باشد و ممکن است حزب‌الله لبنان نیز در آن مشارکت کند.

 اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: دولت بایدن متقاعد شده است که ایران در طی روزهای آینده در پاسخ به ترور هنیه، اسرائیل را مورد حمله قرار خواهد داد.

مسئولان آمریکایی افزوده‌اند: اسرائیل خود را برای مقابله با پاسخ ایران آماده می‌کند و انتظار می‌رود که مشابه حمله ۱۳ آوریل (وعده صادق) باشد. پاسخ ایران نیز ممکن است گسترده‌تر باشد و ممکن است حزب‌الله لبنان نیز در آن مشارکت کند.

پیش بینی حمله گسترده ایران و حزب الله به اسرائیل/ آماده شدن تجهیزات نظامی آمریکا

این رسانه به نقل از مقامات آمریکایی، تأکید کرد: سازمان اطلاعات آمریکا روز چهارشنبه نشانه‌های واضحی از قصد ایران برای انتقام گرفتن در پی ترور هنیه دریافت کرد، ممکن است ایرانی‌ها و [متحدانشان] چند روزی برای هماهنگی و آماده‌سازی حمله به اسرائیل وقت بگذارند.

به نوشته اکسیوس، این مقام مسئول آمریکایی افزوده: این آماده‌سازی‌ها شامل استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج [فارس]، شرق مدیترانه و دریای سرخ است. دولت بایدن نگران است که بسیج و ایجاد همان اتلاف قبلی (در مقابل عملیات وعده صادق) دشوارتر باشد.

مسئولان آمریکایی همچنین به آکسیوس گفتند: واکنش ایران ممکن است گسترده تر از گذشته و با مشارکت حزب الله باشد. در حال آماده شدن برای مقابله با حمله احتمالی ایران در طی روزهای آینده هستیم.

پیش بینی حمله گسترده ایران و حزب الله به اسرائیل/ آماده شدن تجهیزات نظامی آمریکا

 

 

این مقامات از انتقال دارایی‌های نظامی به خلیج [فارس]، دریای سرخ و شرق مدیترانه هم خبر دادند.

اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی نیز درمورد پاسخ احتمالی ایران نوشت: پیش بینی چند روز سخت را می کنیم.

یک مسئول اسرائیلی به اکسیوس گفته است که اطلاعات اسرائیل پیش بینی می کند که ایران و عواملش یک “حمله گسترده” را انجام خواهند داد.

این مقام ارشد افزوده: اطلاعات اسرائیل پیش‌بینی می‌کند که ایران حمله موشکی گسترده‌ای را علیه آن ها آغاز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا