نماد سایت اکو بورس

جوانان والیبال ایران بر بام آسیا ایستادند

جوانان والیبال ایران بر بام آسیا ایستادند

هشتمین و آخرین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان زیر 20 سال آسیا امروز (سه‌شنبه – نهم مرداد) با هشت دیدار در سورابایا اندونزی پیگیری شد.

 

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم در سه ست متوالی این مسابقه با امتیازهای 25 بر 12، 25 بر 18 و 25 بر 22 به پیروزی رسیدند تا ضمن کسب هفتمین برد متوالی، به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یابند و با توجه به کسب این مقام در دو دوره گذشته، هت‌تریک قهرمانی کنند.

سیدمیلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران از جمله تماشاگران این مسابقه بود و در سالن پنج هزار نفره تکمیل شده مسابقات حضور داشت.

غلامرضا مومنی‌مقدم به‌عنوان سرمربی، امیرحسین منظمی به‌عنوان سرپرست، محمدحسین نجاتی، محمد منصوری و امین علی اکبری (مربیان)، حسین کردفیروزجائی (فیزیوتراپ)، سائد جدیدالاسلام (آنالیزور)، مهدی حسن‌زاده (بدنساز) و محمود محمدی یزنی (ماسور) بازیکنان را در این مسابقات همراهی کردند. امید فولادی‌وندا داور بین‌المللی کشورمان هم به‌عنوان نماینده ایران در پیکارهای آسیایی قضاوت داشت.

در دیدار رده‌بندی نیز ژاپن و اندونزی به مصاف یکدیگر رفتند که سامورایی‌ها 3 بر یک حریف را شکست دادند و به مقام سومی دست یافتند.

والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند و ملی‌پوشان این رده سنی کشورمان در 17 دوره قبلی موفق به کسب 12 مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده‌اند و با قهرمانی امسال، جام بیست‌ودوم به تهران می‌آید که هشتمین جام قهرمانی والیبال کشورمان در این رده سنی آسیا محسوب می‌شود.

تیم‌های ایران و کره جنوبی امسال چهارمین رویارویی در فینال را تجربه کردند که سومین برد و قهرمانی را برای کشورمان به همراه داشت (1998، 2018 و 2024) و تنها یک بار در سال 2004 نتیجه را به کره واگذار کرد و نایب قهرمان شد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل