انتخاب سردبیرمهمترین اخبار روز

ترور نافرجام ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا حین سخنرانی انتخاباتی خود هدف شلیک گلوله قرار گرفت؛ اما آسیب جدی به وی وارد نشد.

ترامپ در جمع طرفدارانش در باتلر پنسیلوانیا سخنرانی می‌کرد. فرد تیرانداز و یکی از حاضران در تجمع کشته شدند.

دونالد ترامپ در یک تجمع در ایالت پنسیلوانیا پس از آن که صدایی شبیه به شلیک گلوله از میان جمعیت شنیده شد به سرعت از طرف ماموران سرویس مخفی از روی صحنه خارج شد.نامزد جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا پس از شنیدن صدا به زمین افتاد در حالی که روی گوش راست و گونه‌اش خون مشاهده می‌شد از سوی ماموران به سوی خودرویش برده شد.

ترامپ قبل از قرار گرفتن در خودرو مشت خود را به هوا برد. مشخص نبود که او به کجا منتقل شده است.

سرویس مخفی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که ترامپ در امنیت است. در این پست آمده که این حادثه موضوع «یک تحقیقات فعال توسط سرویس مخفی است و اطلاعات بیشتر در صورت موجود بودن منتشر خواهد شد».

پلیس مخفی و نیروهای محافظت از دونالد ترامپ در پنسیلوانیا، در پی شنیده شدن صدایی شبیه تیراندازی، رئيس جمهوری سابق آمریکا را به سرعت از صحنه سخنرانی در یک گردهمایی انتخاباتی پایین کشیدند و به بیرون از محل سخنرانی بردند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد همزمان با شنیده شدن صدایی بلند، آقای ترامپ سر خود را به زیر می‌کشد و پس از آن ماموران پلیس مخفی دور او حلقه می‌زنند . سپس او را با خود به یک خودرو می‌کشانند. در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود که برای لحظاتی آقای ترامپ سر خود را از بین از بین حلقه محافظان بیرون می‌آورد و دستان مشت کرده خود را بالا می‌برد.

منبع این صدا هنوز مشخص نیست اما ‌آنطور که تصاویر نشان می‌دهد و روزنامه نیویورک تایمز هم گزارش کرده به نظر می‌رسد گوش او دچار خونریزی شده است.

ترور نافرجام ترامپ حین سخنرانی انتخاباتی

بعد از خروج آقای ترامپ از صحنه گروهی از افسران کسی را از سمت چپ پادیوم به بیرون بردند.

ستاد انتخاباتی آقای ترامپ در بیانیه‌ای پس از این حادثه اعلام کرد حال او خوب است و در یک مرکز درمانی محلی تحت نظر است: «رئيس جمهوری ترامپ از نیروهای انتظامی بابت واکنش سریع آنها در جریان این اقدام شنیع تشکر می‌کند.»

پلیس مخفی و محافظ آقای ترامپ نیز در بیانیه‌ای گفته است او در امان است و اقدامات لازم برای محافظت از او انجام شده است.

بر اساس این بیانیه تحقیقات پیرامون این حادثه در جریان است و اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.

کشته شدن دو نفر

یک گزارشگر واشینگتن پست گفت: یکی از حضار در تجمع انتخاباتی ترامپ جانش را از دست داده و فرد تیرانداز هم کشته شده است.

همچنین دادستانی پنسیلوانیا اعلام کرد که فرد مهاجم و دست‌کم یک نفر از حاضران در گردهمایی انتخاباتی کشته شده‌اند.

این واقعه در باتلر، واقع در ۳۰ مایلی شمال شهر پیتسبورگ ایالت پنسیلوانیا رخ داد.

یکی از شاهدان عینی که در این گردهمایی حضور یافته بود به خبرگزاری فرانسه گفت: «یکدفعه دیدیم که کلی آدم از سکو پایین می‌آیند و گیج و دستپاچه به نظر می‌رسند. صدای چنین تیر را شنیدم. چیزی بین صدای ترقه یا اسلجه کالیبر کوچک بود.»

این آخرین گردهمایی انتخاباتی ترامپ پیش از کنسوانسیون روز دوشنبه حزب جمهوری‌خواه محسوب می‌شود، کنواسیونی که بر نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال به طور رسمی صحه می‌گذارد.

ترامپ: بالای گوش راستم سوراخ شد

دونالد ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود «تروث سوشال» نوشت هدف گلوله‌ای قرار گرفته که قسمت بالای گوش راستش را سوراخ کرده است. او افزود خونریزی زیادی رخ داد و متوجه شد چه اتفاقی افتاده است.

سوء قصد واقعی یا طراحی کمپین ترامپ؟

در حالی که رسانه‌های جمعی جهان در حال مخابره خبر سوء قصد ناموفق به ترامپ هستند کاربران شبکه‌های اجتماعی این اقدام را بازی او برای رای‌آوری توصیف می‌کنند.

واکنش پسر ترامپ 

پسر ترامپ در واکنش به حمله نافرجام به پدرش از وی تمجید کرد و نوشت: او هرگز از تلاش برای نجات آمریکا دست نمی‌کشد!

۸ تا ۱۰ گلوله شلیک شد

فاکس نیوز نوشت: یکی از نمایندگان جمهوری خواه کنگره که در ردیف اول تظاهرات حضور داشت گفت که ۸ تا ۱۰ گلوله شنیده است و به نظر می رسد که چند نفر از جمعیت مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

شناسایی تیرانداز

به گفته اداره پلیس باتلر، تیرانداز ترامپ در محل دستگیر شد و به نام مارک ویولت، یکی از اعضای آنتیفا شناسایی شد.

قبل از تیراندازی، مارک ویولتز ویدیویی را در یوتیوب آپلود کرد که در آن استدلال کرد که «عدالت در راه است».

تشکیل جلسه اضطراری با حضور بایدن 

واشنگتن پست می‌گوید بعد از حادثه امنیتی برای ترامپ، جلسه‌ای فوری در کاخ سفید با حضور بایدن برگزار شد.

واکنش اوباما

باراک اوباما، رئيس جمهور اسبق آمریکا هم در حساب توییتری خود تأکید کرد که در دموکراسی آمریکا مطلقاً جایی برای خشونت سیاسی وجود ندارد.

او همچنین در ادامه نوشت: «اگرچه ما هنوز دقیقاً نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است اما همه ما باید از اینکه که دونالد ترامپ آسیب جدی ندیده خیالمان راحت باشد.»

اوباما همچنین اضافه کرد که به همراه همسرش میشل برای ترامپ آرزوی بهبودی دارد.

واکنش بایدن

بایدن نوشت: از شنیدن اینکه ترامپ سالم است و حالش خوب است خوشحالم. جایی برای این نوع رفتارهای خشونت‌بار در آمریکا وجود ندارد، ما باید به عنوان یک ملت متحد شویم تا آن را محکوم کنیم.

ترامپ بیمارستان را ترک کرد
دو منبع جداگانه در گفتگو با بی‌بی‌سی تائید کرده‌اند که دونالد ترامپ رئيس جمهوری سابق آمریکا که در پی تیراندازی در گردهمایی انتخاباتی از ناحیه گوش زخمی شده بوده از بیمارستان مرخص شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا