اقتصادآخرین عناوین

هراس بازار ارز و سکه از ریاست جمهوری جلیلی و ترامپ

بازار ارز و سکه دیروز در یک حرکت رفت و برگشتی درگیر مرز‌های مقاومتی است. قیمت طلا و ارز قبل از اعلام نتایج انتخابات پایین آمد و بعد از اعلام به سطوح قبلی برگشت.

 در مجموع تحلیلگران تصور می‌کنند تا روز دور دوم انتخابات بازار ارز و سکه حرکت رفت و برگشتی داشته باشد.

گروهی از معامله‌گران معتقدند سفت شدن قیمت در نیمه دوم به خاطر حمایت قالیباف از جلیلی بوده است.

فضای بازار هم اینطوریست که فعالان بازار به دو قطب تبدیل شدند، قطب اول روی پیروزی جلیلی بسته‌اند و در کانالشان تحلیل بازار بعد از پیروزی جلیلی می‌دهند. طبق تحلیل آن‌ها این سفتی بازار بعد از حمایت قالیباف و برخی اعضای شورای اطلاع‌رسانی دولت از آقای جلیلی رخ داده است. معامله گران بازار ارز تصور می‌کنند با توجه به مواضع سیاست خارجی جلیلی امکان دارد بازار در صورت پیروزی‌اش یک بالایی بدهد گرچه ادامه روند بسته به مواضعش دارد. از نگاه این دسته ترکیب جلیلی و ترامپ این سیگنال را به بازار داده که در ابتدای کار فضای مذاکره مساعد نیست البته این‌ها تصور بازار در حال حاضر هست و امکان دارد با چند موضع‌گیری عوض شود.
بیم بازار ارز از ترکیب جلیلی و ترامپ!

شورای اطلاع‌رسانی دولت گفته پیشرفت اقتدارآفرین ایران سربلند در این ۳ سال و جلوگیری از بازگشت به عقب و دوران سیاه گذشته میثاق جبهه متحد فعالان انقلاب است. توییت عبدالناصر همتی، رئیس سابق بانک مرکزی هم در بازار مورد توجه بود. مضمون توییت همتی این بود که افت ۹ درصدی مشارکت مردم نسبت به سیزدهمین دوره انتخبات ریاست جمهوری، چیزی جز نتیجه جمع‌بندی مردم نسبت به عملکرد سه ساله ایشان در اقتصاد و جامعه نیست.

در مقابل قطب دوم روی آقای پزشکیان قمار کرده و معتقد است که او پیروز میدان می‌شود و بازار به صورت کوتاه‌مدت آرام خواهد شد.

البته در بازار شاهد یک پدیده بودیم که معامله‌گران می‌گفتند پایین بازار سفت است. در روز شنبه قیمت نقدی سکه از قیمت حواله بالاتر بود که تحلیل بازار نسبت به این پدیده، بالا آمدن دوباره بازار بود که این اتفاق افتاد. همچنین طبق تحلیل تکنیکال بازار در نقاط بالایی اشباع خرید داشت و با یک پایینی این اشباع را تخلیه کرد و دوباره افزایش پیدا کرد.

 

جدا از بحث انتخابات و تحلیل تکنیکال یکسری خبر هم در بازار دست به دست می‌شد که بعد از تحریم‌های آمریکا، چند روز پیش وزارت خزانه‌داری آمریکا تعدادی صرافی‌ها و شرکت‌ها را تحریم کرده و گفته می‌شود این تحریم روی روند نقل و انتقالات اثرگذار بوده است.

هراس بازار ارز و سکه از ریاست جمهوری جلیلی و ترامپ

قیمت دلار هرات شنبه را در ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان شروع کرد و در نیمه اول با کاهش تا ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان پایین آمد. در ادامه و در نیمه دوم بازار برگشت و قیمت دلار هرات با افزایش در ۶۱ هزار تومان بسته شد.قیمت درهم امارات با گپ منفی ۶۰ تومانی نسبت به آخرین نرخ پنجشنبه در ۱۶ هزار و ۶۷۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان پایین آمد. در نیمه دوم قیمت درهم امارات هم افزایشی شد و در ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان به کار خودش پایان داد.قیمت سکه هم در ابتدا برمدار کاهش بود، اما در ادامه با افزایش به ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای آبشده در ابتدا کانال ۱۵ میلیون را از دست داد، اما در ادامه دوباره به این کانال برگشت و در حوالی ۱۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به کار خودش پایان داد.

به عقیده تحلیلگران فنی بازار تا دور دوم انتخابات با نوسان رفت و برگشتی که قماربازان ایجاد کردند معامله‌گران را چپ و راست خواهد کرد تا تکلیف رئیس جمهور بعدی مشخص شود. مرز مقاومتی مهم دلار هرات در ۶۱ هزار و ۳۵۰ تومان قرار دارد که اگر بالای آن تثبیت بدهد قیمت به سمت کانال بعدی حرکت خواهد کرد. مرز حمایت بازار هم در حوالی ۶۰ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد که در روز شنبه مانع کاهش بیشتر بازار شد. از منظر فنی در چارت طلای آبشده هم یک گپ در حوالی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تا ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ایجاد شده که گروهی از معامله‌گران معتقدند تا آن پر نشود قیمت جایی نمی‌رود.

نکته بازار شنبه فروش یوان در بازار تهران بود. قیمت یوان در بازار ۸۵۰۰ تومان عنوان می‌شد که با قیمت دلار نقدی همخوانی ندارد. طبق این نرخ یوان یا دلار تهران از آن عقب است یا قیمت یوان بالا اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا