نبض بورس

پیش بینی بورس/ واکنش بازار سهام به دوگانه پزشکیان و جلیلی

فعالان بورس در شرایطی به استقبال معاملات امروز یکشنبه می‌روند که دیروز شاخص کل بورس تهران با رفع محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان رشد کرد.

  برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 10 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 10 هزار و 892 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 5 هزار و 398 واحد بالا آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  141 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 627 واحدی داشت.

 

میان گفتمان و شعارهای دو کاندیدای راه یافته به دور دوم شکاف جدی وجود دارد و به نظر می‌رسد رقابت این دو نامزد بر مشارکت در انتخابات بیفزاید. باید دید بازار به انتخاب هر یک چه واکنشی نشان خواهد داد.

 

 

پیش بینی بورس امروز 10 تیر 1403 / نگاه به دوگانه جلیلی - پزشکیان

 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت داروسازی ابوریحان (دابور)، شرکت سیمان صوفیان (سصوفی) و شرکت سیمان فارس (سفارس) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بهمن دیزل (خدیزل)، شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) و شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران)، کنور (شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور) و کسرام (شرکت پارس سرام) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پرتو بار فرابر خلیج فارس (حپرتو)، شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) و شرکت آلومتک (فالوم) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 55 نماد صف خرید داشتند و 104 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 79 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 128 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 324 میلیارد تومان رسید.

030409

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه شاخص کل بورس تهران از ابتدای معاملات صعود کرد 10 هزار و 892 واحد –معادل 0.52 درصد- رشد کرد. اغلب نمادهای بازار سبزپوش بودند و شاخص هم وزن نیز 0.8 درصد بالا آمد. دیروز نمادهای نوری، بوعلی و حکشتی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. در سوی دیگر، کنور، وامید و خودرو مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

به علاوه، روز شنبه باز هم شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم و 83  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نمادهای کنور، وبملت، شستا، وتجارت، فولاد، خودرو، سامان، کماسه، کازرو و خزامیا بیشترین خروج سرمایه را داشتند.

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با رشد 17 درصدی به رقم 3 هزار و 915 میلیارد تومان رسید.

بدین ترتیب با رفع محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان معاملات بازار کمی رونق گرفت و شاخص‌های بازار سهام همگی رشد کردند.

دیروز بازار در نیمه اول معاملات رشد بیشتری داشت و پس از قطعی شدن دو مرحله‌ای شدن انتخابات ارزش معاملات رشد بیشتری را ثبت نکرد. به نظر می‌رسد بازار به نتایج اولیه انتخابات واکنش مثبتی داشت اما دو مرحله‌ای شدن انتخابات معامله گران را به استراتژی صبر و انتظار برگرداند. بنابراین به نظر می‌رسد در هفته پیش رو باز هم توجه به انتخابات باشد اما بازار در مجموع و با شیب ملایمی بهبود بیابد.

اما میان گفتمان و شعارهای دو کاندیدای راه یافته به دور دوم شکاف جدی وجود دارد و به نظر می‌رسد رقابت این دو نامزد بر مشارکت در انتخابات بیفزاید. باید دید بازار به انتخاب هر یک چه واکنشی نشان خواهد داد.

030409

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا