ورزشیآخرین عناوین

خوش شانسی نسل طلایی تیم ملی؟

یکی از نکات قابل توجه که در قرعه‌کشی مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ زیاد مورد توجه قرار گرفته است، عدم رویارویی تیم ملی فوتبال ایران با رقبایی همچون عربستان و استرالیا بود.

 اتفاقی که از فرط تکرار، تا حدی عجیب شده است. گروه فعلی بازیکنان تیم ملی ایران که البته به صورت خودخوانده لقب «نسل طلایی» دریافت کرده، عمدتا از سال ۲۰۱۵ کنار هم قرار گرفته‌اند که در حقیقت می‌شود سال ۹۴. با این حال جالب است که از آن زمان تا امروز این تیم هرگز با دو رقیب کلاسیکش در قاره مواجه نشده.

 آخرین بازی تیم ملی برابر عربستان در آذر ماه ۹۱ بوده که تازه همان هم در چارچوب مسابقات غرب آسیا برگزار شد، دو تیم به بازیکنان اصلی‌شان میدان ندادند و کارلوس کی‌روش هم روی نیمکت ایران ننشست! در غیر این صورت آخرین بازی رسمی دو تیم در فروردین ۸۸ در ورزشگاه آزادی برگزار شد که به شکست تیم ملی انجامید.

خوش شانسی نسل طلایی تیم ملی؟

داستان استرالیا هم همین است و بعد از ۸ آذر ۷۶ دیگر هیچ‌وقت امکان رویاروی تیم ملی ایران با کانگوروها فراهم نشده. اگر ایران در مرحله انتخابی جام‌جهانی به جای ژاپن در گروه سوم قرار می‌گرفت، هر دو طلسم با هم می‌شکست، اما این اتفاق رخ نداد تا برنامه تیم ملی دست‌کم تا سال ۱۴۰۵ بدون بازی رسمی با عربستان و استرالیا پر شود. در حقیقت به احتمال فراوان این نسل بازنشسته خواهد شد، بدون اینکه با هرگز تنه‌اش به تنه این دو رقیب سنتی خورده باشد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا