آخرین عناویننبض بورس

پیش بینی بورس امروز/ سهامداران منتظر رونمایی از رئیس جمهور جدید

با توجه به این که سهامداران بورس صبر می‌کنند تا از رییس جمهور نهم رونمایی شود و سپس تصمیم به سرمایه گذاری بگیرند. در نتیجه ممکن است امروز نیز بازار کم رمق باشد.

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز چهارشنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص کل بورس تهران برای چهارمین روز متوالی رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 6 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز دوشنبه شاخص کل 14 هزار و 128 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 906 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  141 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش هزار و 2 واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت عمران و توسعه فارس (ثفارس) و بانک اقتصاد نوین (ونوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت سیمان ساوه (ساوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای ثشرق (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق)، غالبر (شرکت لبنیات کالبر) و شغدیر (شرکت پتروشیمی غدیر) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب)، شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون) و شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

پیش بینی بورس امروز/ سهامداران منتظر رونمایی از رئیس جمهور جدید

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 252 نماد صف خرید داشتند و 112 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 186 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 484 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 34 درصدی به 329 میلیارد تومان رسید.

030404

پیش بینی بورس امروز

روز دوشنبه شاخص بورس برای چهارمین روز رشد کرد و بیش از روزهای پیشین بالا آمد. نمادهای فملی، فولاد، شستا، نوری، شپنا، شبندر و شتران بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

همچنین پس از سه هفته پول حقیقی به بازار وارد شد. نمادهای شتران، نوری، وخارزم، ونوین، شبندر، فولاد، بوعلی، خگستر و پترول بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

روز دوشنبه 96 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام خارج شد. از سوی دیگر دیروز تقاضا بر عرضه غلبه داشت و تعداد و ارزش‌ صف‌های خرید بیش از صف‌های فروش بود. بنابراین با وجود تداوم اعمال دامنه نوسان 2 درصدی بازار بهبود نسبی داشت و ارزش معاملات نیز بالا آمد و به محدوده 3 هزای میلیارد تومانی صعود کرد.

امروز آخرین روز معاملاتی است که دامنه نوسان به 2 درصد محدود است. همچنین امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات است و توجه همگان به آخرین مواضع نامزدها، کمپین‌های تبلیغاتی و آخرین نظرسنجی‌هاست. نظرسنجی‌ها حاکی از رقابت میان سه نامزد است. مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی شانس بیشتری نسبت به سه نامزد دیگر دارند. در نتیجه انتظارات فعالان بازار نسبت به رأی آوری هر یک از نامزدها در تصمیمات سرمایه گذاری آنها موثر خواهد بود. به نظر می‌رسد بسیاری صبر می‌کنند تا هفته آینده از رییس جمهور نهم رونمایی شود و سپس تصمیم به ترمیم سبد سرمایه گذاری خود بگیرند. در نتیجه ممکن است امروز نیز بازار کم رمق باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا