ریپورتاژ

وب سرویس پیامکی یا وب سرویس پیام کوتاه چیست؟

بسیاری از کسب‌وکارها برای ارسال پیامک به‌جای آن که از پنل اس ام اس استفاده کنند، از وب سرویس پیامکی استفاده می‌کنند. وب سرویس پیامکی یکی از ابزارهایی است که در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد تا بتوانند سایت، اپلیکیشن، نرم‌افزارهای مختلف و… را به آن متصل کنند. در این صورت دیگر نیازی به ارسال دستی پیامک نیست و سیستم‌ها به صورت خودکار برای کاربران پیامک ارسال می‌کنند.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که وب سرویس پیامکی چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟ در این مقاله به بررسی کامل وب سرویس پیام کوتاه نیازپرداز می‌پردازیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی می‌کنیم.

وب سرویس پیامکی چیست؟

وب سرویس پیامکی یکی از سرویس‌های تحت وب است که با استفاده از آن می‌توانید پنل اس ام اس خود را به نرم‌افزار مختلف متصل کنید. در بسیاری از نرم‌افزارها نیاز به ارسال پیامک است تا در بخش‌های مختلف نظیر اطلاع‌رسانی، احراز هویت و… از آن استفاده کنید. در واقع با کمک وب سرویس پیام کوتاه سیستم‌های مختلف شما به پنل پیامکی متصل می‌شود و به راحتی می‌توانید پیامک ارسال کنید. در برخی مواقع ارسال پیامک به صورت دستی است اما از طریق پنل نرم‌افزار تحت وب. گاهی اوقات هم سیستم بر اساس آن چیزی که برایش تعریف شده است، به صورت خودکار برای کاربران پیامک ارسال می‌کند.

وب سرویس پیامکی چیست؟

البته برای اتصال وب سرویس نیاز به دانش فنی و برنامه‌نویسی است که بتوانید پنل پیامکی را به سیستم موردنظر خود متصل کنید. در حال حاضر برخی از شرکت‌هایی که پنل اس ام اس ارائه می‌کنند، وب سرویس هم ارائه می‌کنند که می‌توانید از آن استفاده کنید.

وب سرویس پیامکی چگونه کار می‌کند؟

اگر بخواهیم مفهوم وب سرویس پیامکی را کمی تخصصی‌تر و نحوه عملکرد آن را بررسی کنیم، باید بگوییم که قطعه کدهایی تحت وب هستند و از طریق پروتکل‌های http دیتا مبادله و منتقل می‌کنند. اساس کار آن‌ها بر پایه دریافت و تولید پیامک است. در واقع به سمت کلاینت نرم‌افزار شما متصل می‌شود و هر موقع که این بخش درخواست ارسال پیامک کند، به درخواست آن‌ها پاسخ می‌دهد.

وب سرویس پیامکی چگونه کار می کند؟

وب سرویس بستگی به سیستم عامل و زبان برنامه‌نویسی خاصی ندارد و در هر سیستمی به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در این صورت زمانی که برنامه یک وب سرویس را فراخوانی می‌کند، درخواست او با فرمت XML ارسال می‌شود و پاسخ آن را در قالب همین فرمت دریافت می‌کند. در نهایت، درخواست ارسال شده از سمت برنامه‌ها پاسخ داده می‌شود. در وب سرویس پیام کوتاه زمانی که درخواست مبتنی بر ارسال پیامک ارسال می‌شود، در صورت پاسخ به درخواست پیامک برای کاربران ارسال می‌گردد. تنها چیزی که برای آن نیاز دارید، پنل پیامکی به همراه وب سرویس پیامکی است تا بتوانید آن را روی برنامه، سایت، اپلیکیشن یا هر چیز دیگری پیاده‌سازی کنید.

مزایای ارسال پیامک از طریق وب سرویس چیست؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در مورد وب سرویس پیامکی این است که چه مزایایی در اختیار شما قرار می‌دهد؟ مهم‌ترین مزایایی که وب سرویس با کمک پنل اس ام اس در اختیار شما قرار می‌دهد، عبارتند از:

ارسال پیامک گروهی

اولین مزیت ارسال پیامک از طریق وب سرویس امکان ارسال پیامک گروهی است! در واقع برای وب سرویس فرقی نمی‌کند که شما می‌خواهید به صورت تکی پیامک ارسال کنید یا گروهی. چرا که درخواست آن به سمت پنل پیامکی ارسال می‌شود و پیامک در نهایت از طریق آن ارسال خواهد شد. بنابراین با استفاده از قابلیت ارسال پیامک سریع api شما به راحتی می‌توانید پیامک موردنظر خود را ارسال کنید. اگر وب سرویس به سایت شما متصل باشد، کافی است از طریق پنل مدیریت درخواست ارسال پیامک گروهی ارسال کنید تا برای کاربران ارسال شود.

ارسال پیامک تبلیغاتی

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب سرویس، ارسال پیامک تبلیغاتی است. در کمپین‌های تبلیغاتی کسب‌وکارهای مختلف پیامک تبلیغاتی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. هر زمانی که نیاز به ارسال پیامک تبلیغاتی داشته باشید، به راحتی می‌توانید آن را از طریق پنل مدیریت سایت یا اپلیکیشن خود ارسال کنید. اگر از یک پلاگین قدرتمند استفاده کنید، به راحتی می‌توانید شورت‌کدهای کاربردی هم استفاده کنید. در این صورت اگر بخواهید اقدام به بازاریابی پیامکی برای یک محصول یا خدمات خاص خود، به راحتی می‌توانید از شورت کد آن استفاده کنید و بهترین نتیجه را از بازاریابی پیامکی خود بگیرید.

ارسال از طریق url

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب سرویس، ارسال از طریق URL است. در واقع با کمک وب سرویس مشخص می‌کنید که گزارش نهایی در کجا مشاهده شود. کافی است URL بخشی از سایت را که می‌خواهید نمایش داده شود را مشخص کنید. در این صورت گزارش نهایی به همان صفحه ارسال می‌شود و قابل مشاهده است. همچنین با کمک وب سرویس می‌توانید مشخص کنید که امکان ارسال پیامک به‌جای استفاده از پنل پیامکی از کجا امکان‌پذیر باشد؛ مثلاً پنل مدیریت سایت. در این صورت به راحتی می‌توانید از طریق همان url برای کاربران خود پیامک ارسال کنید.

ارسال کد verrification

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از وب سرویس، امکان ارسال کد verrification است. گاهی اوقات کاربران درخواستی در سایت شما ارسال می‌کنند که با کمک آن می‌توانند اقدامی انجام دهند. برای آن که مطمئن شوید شماره وارد شده واقعاً مربوط به همان کاربر است، می‌توانید احراز هویت کنید. برای این کار کافی است پنل اس ام اس را به سیستم خود متصل کنید تا اگر کاربر شماره موبایل وارد کرد، یک پیامک حاوی کد تایید دریافت کند. با وارد کردن آن کد تایید به راحتی می‌توانید صحت شماره موبایل را بررسی کنید و فعالیت موردنظر را انجام دهید.

دریافت پیامک

شاید فکر کنید که با کمک این سرویس تنها امکان ارسال پیامک سریع api وجود دارد اما واقعیت این است که امکان دریافت پیامک هم خواهید داشت. گاهی اوقات شما می‌خواهید از طرف کاربران پیامک دریافت کنید و آن را در پنل خود نمایش دهید. در چنین شرایطی با استفاده از api به راحتی می‌توانید پیامک‌های دریافتی را در پنل مدیریت سایت خود مشاهده کنید؛ بدون آن که نیاز به مشاهده پنل پیامکی داشته باشید. در این صورت با کمترین زحمت و زمان صرف شده می‌توانید پیامک‌های دریافت شده را مشاهده و استفاده کنید.

بررسی وضعیت ارسال

یکی دیگر از مواردی که کسب‌وکارها به آن نیاز دارند، بررسی وضعیت ارسال پیامک است. در واقع کاربران می‌خواهند مطمئن شوند که پیامک برای آن‌ها ارسال شده است. در این صورت می‌توانید از طریق پنل پیامکی وضعیت ارسال پیامک را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید راحت‌تر به وضعیت ارسال دسترسی داشته باشید، کافی است وب سرویس استفاده کنید. در این صورت وضعیت ارسال هم برای شما در پنل سایت نمایش داده می‌شود. اگر پیامک ارسال نشده باشد، به صورت ناموفق دیده می‌شود که می‌توانید مشکل را پیگیری کنید یا مجدداً ارسال کنید.

ارسال پیامک به بلک لیست

اگر از خطوط خدماتی استفاده کرده باشید، امکان ارسال پیامک به بلک لیست هم وجود دارد! درست مانند زمانی که از پنل پیامکی استفاده می‌کنید. تنها فرقی که می‌کند، این است که دیگر نیازی به ارسال از طریق پنل پیامکی ندارید. اگر در کدنویسی ارسال خودکار تعیین شده باشد، پیامک به صورت خودکار به لیست سیاه ارسال می‌شود. در غیر این صورت، زمانی که نیاز به ارسال پیامک داشته باشید از طریق پنل مدیریت سایت یا اپلیکیشن این کار به راحتی و با کمترین دردسر امکان‌پذیر است.

مهم‌ترین خدمات استفاده از وب سرویس پیامکی نیازپرداز

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید، این است که مهم‌ترین خدماتی که می‌توان از طریق وب سرویس به آن دسترسی داشت، کدام هستند؟ با وب سرویس پیامکی به راحتی می‌توانید به خدمات متنوع و کاربردی زیادی دسترسی داشته باشید. از مهم‌ترین کاربردهای وب سرویس پیام کوتاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهمترین خدمات استفاده از وب سرویس پیامکی نیازپرداز

خط خدماتی

اگر شما خط خدماتی داشته باشید، نیازی نیست که حتماً برای ارسال پیامک از پنل پیامکی استفاده کنید. بلکه اگر وب سرویس را به سایت، اپلیکیشن یا هر نرم‌افزار دیگری ارسال کرده باشید به راحتی می‌توانید از خط خدماتی خود در آن استفاده کنید. کافی است api آن را پیدا کنید و در سیستم موردنظر استفاده کنید. برای تهیه خط خدماتی هم می‌توانید از طریق شرکتی که پنل پیامکی تهیه کرده‌اید، اقدام کنید. پس از طی کردن فرآیند دریافت خط خدماتی و اتصال وب سرویس به سایت یا اپلیکیشن خود به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دستگاه ثبت شماره موبایل (کیوسک هوشمند)

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب سرویس، امکان اتصال آن به کیوسک هوشمند است. به راحتی می‌توانید کیوسک هوشمند خود را به پنل پیامکی متصل کنید که از طریق api انجام می‌شود. در این صورت می‌توانید تنظیمات دلخواه خود را انجام دهید و پیامک موردنظر به صورت خودکار انجام شود. مثلاً اگر کاربر شماره موبایل خود را در کیوسک هوشمند وارد کرد، به راحتی می‌توانید یک پیامک خوشامدگویی برای او ارسال کنید. همچنین بسیاری از موارد دیگر از طریق کیوسک هوشمند به راحتی امکان‌پذیر است و می‌توانید استفاده کنید.

ارسال پیامک انبوه

یکی دیگر از خدماتی که توسط وب سرویس در اختیار شما قرار می‌گیرد، ارسال پیامک انبوه است. کافی است با استفاده از وب سرویس نرم‌افزار موردنظر را به پنل پیامکی متصل کنید. در این صورت با استفاده از کدنویسی درست و دقیق می‌توانید هر زمانی که نیاز داشتید، از طریق وب سرویس به پنل پیامکی متصل شوید. پس از آن، پیامک به صورت انبوه برای کاربران ارسال می‌شود. از این طریق تنها با چند کلیک می‌توانید بازاریابی پیامکی را برای کسب‌وکارتان به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

گزارش ارسال فوری

یکی دیگر از خدماتی که ارسال پیامک سریع api در اختیار شما قرار می‌دهد، گزارش ارسال است. در واقع پیامک‌هایی که شما ارسال می‌کنید، یک گزارش در پنل پیامکی در اختیارتان قرار می‌دهد. این گزارش از طریق api به سامانه، سایت یا اپلیکیشن شما ارسال می‌شود و به راحتی می‌توانید بدون وارد شدن به پنل پیامکی به آن دسترسی داشته باشید. این مورد در بازاریابی پیامکی نقش بسیار مهمی دارد. چرا که داشتن گزارش کامل از وضعیت ارسال پیامک‌ها بسیار مهم است و می‌تواند نقش مهمی در بازاریابی کسب‌وکارتان داشته باشد.

پاسخگویی سریع به تیکت‌ها

اگر کسب‌وکاری دارید که در آن خدمات یا محصولاتی ارائه می‌کنید، پشتیبانی بخش مهمی از کسب‌وکارتان است. اگر پشتیبانی را به خوبی انجام دهید، کاربران از شما رضایت کافی خواهند داشت. اگر پشتیبانی به بهترین شکل انجام نشود، ممکن است نارضایتی‌هایی برای کاربران پیش بیاید. با استفاده از اتصال وب سرویس به پنل پیامکی به راحتی می‌توانید به تیکت‌های پشتیبانی پاسخ دهید! اما چطور؟ زمانی که یک تیکت در سایت شما ارسال می‌شود، وب سرویس یک پیامک برای مدیران یا تیم پشتیبانی ارسال می‌کند. در همان لحظه می‌توانید پاسخ کاربران را بدهید.

جالب است بدانید که بسیاری از کسب‌وکارها از این سیستم برای پاسخگویی به تیکت‌ها استفاده می‌کنند و سرعت عمل آن‌ها باعث تعجب و رضایت کاربران شده است. شما هم می‌توانید میزان رضایت کاربران کسب‌وکارتان را با کمک کاهش سرعت پاسخگویی افزایش دهید و به توسعه کسب‌وکارتان کمک کنید. تنها چیزی که برای پیاده‌سازی آن نیاز دارید، یک پنل پیامکی است که از وب سرویس پشتیبانی می‌کند.

نتیجه‌گیری

وب سرویس پیامکی یکی از ابزارهای ارزشمندی است که در اختیار کسب‌وکارها قرار دارد. بسیاری از کسب‌وکارها از طریق وب سرویس پیام کوتاه دسترسی کاملی بین پنل پیامکی و سایت یا اپلیکیشن خود فراهم می‌کنند. در این صورت هر زمانی که نیاز به ارسال پیامک وجود داشته باشد، به صورت خودکار ارسال می‌شود. همچنین می‌توانید از پنل مدیریت سایت خود به تمام امکانات پنل پیامکی دسترسی داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا