ورزشیآخرین عناوین

واکنش FIFA و AFC به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا

قهرمانی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا در فیفا و ای اف سی بازتاب پیدا کرده است.

 تیم ملی فوتسال ایران در دیدار پایانی جام ملت‌های آسیا به مصاف تایلند میزبان رفت و با برتری چهار بر یک توانست برای سیزدهمین بار قهرمان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ شود.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در واکنش به این رخداد نوشت: تیم ملی فوتسال ایران با برتری برابر تایلند توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. مهدی کریمی و احمدعباسی در پنج دقیقه ابتدایی، ایران را خیلی زود پیش انداختند تا تیم‌ملی در مسیر کسب برد قرار گیرد.

جیراوات سورنویچیان، کاپیتان تایلند، در ادامه یکی از گل‌های خورده را پاسخ داد اما ایران بلافاصله یک بار دیگر کنترل را به دست آورد و این بار توسط حسن‌زاده به گل سوم رسید. باقر محمدی، دروازه‌بان ایران نیز آخرین گل این دوره از رقابت‌ها را وارد دروازه تایلند کرد تا ایران چهار بر یک برنده شود و جام قهرمانی را به دست بیاورد.

به این ترتیب ایران که در تمام بازی‌ها سربلند بود توانست با قهرمانی در این رقابت‌ها بار دیگر جام قهرمانی را به خانه ببرد و قهرمانی خیره‌کننده‌ای را به دست بیاورد.

جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ از ۱۴ سپتامبر به میزبانی ازبکستان آغاز می‌شود و ایران در کنار تایلند، ازبکستان، افغانستان و تاجیکستان از آسیا در این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

 

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نوشت: ایران از همان ابتدا در ورزشگاه بانکوک‌آره‌نا کنترل بازی را به دست گرفت تا تایلند را از رسیدن به اولین قهرمانی محروم کند. به این ترتیب ایران ناکامی دوره قبل را به دست فراموشی سپرد.

ایران سیزدهمین قهرمانی‌اش در این دوره از رقابت‌ها را به دست آورد و با قهرمانی در سید نخست جام جهانی قرار خواهد گرفت. قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال ماه آینده برگزار می‌شود و تیم ملی فوتسال ایران در سید نخست قرار خواهد داشت.

قرعه‌کشی جام جهانی فوتسال ماه آینده در سمرقند برگزار می‌شود و دو تیم از یک قاره نمی‌توانند در یک گروه قرار بگیرند. بر این اساس تایلند از سید دو و تاجیکستان و افغانستان از سید چهار با تیم ملی ایران روبه‌رو نخواهند شد.

تیم ملی ایران در دوره گذشته توانست ازبکستان را در یک‌هشتم نهایی شکست دهد ولی در یک‌چهارم برابر قزاقستان سه بر دو شکست خورد و از رسیدن به جمع چهار تیم پایانی جام جهانی باز ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا