نبض بورسمهمترین اخبار روز

سقوط 11 هزار واحدی بورس/ جهش فرار پول از بازار با تنش نظامی ایران و اسرائیل

امروز در معاملات بورس تهران علاوه بر ریزش 11 هزار واحدی شاخص 572 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

بازار سهام امروز هم یکپارچه سرخپوش شد؛ این در حالی است که هیات مدیره سازمان بورس برای جلوگیری از ریزش بازار سهام تحت تاثیر حمله شب گذشته سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی، محدودیت دامنه نوسان سهام را منفی و مثبت یک درصد اعلام کرده بود. با این حال بازار سهام روند ریزشی روز گذشته را ادامه داد و تنها اندکی از شدت این سقوط کاسته شد.

 بازار سهام امروز هم فروشنده بود و با فرار پول حقیقی از سهام صندوق‌های درآمد ثابت روبه‌رو شد. حتی محدودیت دامنه نوسان منفی و مثبت یک درصدی هم نتوانست تعادل را به بازار سهام بازگرداند و این بازار همچنان مسیر خود را در روند نزولی ادامه داد.

 

 

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز با ریزش 11 هزار و 193 واحدی، 0.51 درصد پایین رفت و در سطح دو میلیون و 196 هزار و 776 واحد قرار گرفت.

شاخص هم‌وزن نیز در روندی مشابه اما با شتاب کمتر، دو هزار و 677 واحد افت کرد و با عقب‌گرد 0.37 درصدی در سطح 723 هزار و 539 واحد متوقف شد.

 

حجم و ارزش معاملات خرد

 

حجم معاملات خرد سهام و حق تقدم در معاملات روز جاری به‌شدت کاهشی بود و در سطح ناامیدکننده 2.5 میلیارد برگه سهم قرار گرفت. ارزش معاملات خرد نیز بسیار نامطلوب بود و 1297 میلیارد تومان شد.

ورود و خروج پول حقیقی

 

سهام و حق تقدم، امروز هم شاهد خروج پول حقیقی بودند. امروز حقیقی‌ها 572 میلیارد تومان پول از سهام و 454 میلیارد تومان از صندوق‌های درآمد ثابت خارج کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا