دسته‌بندی نشده

واریز سود سهام بیش از 500 هزار سهامدار

هفته گذشته سود سهام بیش از 500 هزار سهامدار به مبلغ حدود 273 میلیارد تومان واریز شد. براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی …
هفته گذشته سود سهام بیش از 500 هزار سهامدار به مبلغ حدود 273 میلیارد تومان واریز شد. براساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار، در هفته اول بهمن ماه امسال، 6 شرکت سود سنواتی و ۵ شرکت سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کردند.

بر این اساس، در این بازه زمانی، ۶ شرکت صنایع سرام آرا، گروه صنعتی سپاهان، پویا زرکان آق‌دره، بازرگانی و تولیدی مرجان کار، گروه دارویی برکت و موتوژن، سود سنواتی ۷۳ هزار سهامدار را که شامل ۱۴۶ میلیارد و ۹۲۱ میلیون تومان است، با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان یعنی سجام واریز کردند.

همچنین ۵ ناشر سرمایه‌گذاری امین توان آفرین‌ساز، پست پیشگامان بادپا، سرمایه‌گذاری شاهد، شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن و ایرکاپارت صنعت، سود جاری ۴۲۹ هزار سهامدار را به مبلغ ۱۲۶ میلیارد و ۲۲ میلیون تومان از سامانه سجام پرداخت کردند.

جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان اعلام شد

انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه با تکمیل همه مدارک مربوطه در اسرع وقت در بانک ملی ایران، انجام می‌شود. به گزارش تسنیم، بانک ملی ایران اعلام کرد: در پی اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار درباره فراهم شدن امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به ورثه، بانک ملی ایران نیز سازکارهای مربوط به این اقدام را فراهم کرده است.

ضروری است ورثه پس از ثبت‌نام در سامانه سجام، اصل و کپی مدارک شناسایی متوفی و تمام وراث تعیینی مندرج در گواهی حصر وراثت و در صورت وجود وصیت‌نامه متوفی را تهیه کرده و برای طی فرایندهای لازم به سامانه میراث مراجعه کنند.

در این درگاه، وارد قسمت «امور سهام عدالت متوفیان» شده و اطلاعات لازم را وارد کرده و از زمان تشکیل پرونده متوفی اطلاع حاصل کنند.

ورثه همچنین در درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه از قسمت دارایی سهام می‌توانند اطلاعاتی از قبیل وضعیت دارایی سهام و امکان یا عدم امکان تقسیم سود را ببینند. پس از اطمینان از زمان تقسیم سود دارایی می‌توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی از شعب بانک ملی ایران مراجعه کنند. گفتنی است پرونده پس از بررسی مدارک و احراز هویت، در صورت ناقص نبودن مدارک، به شرکت سمات برای تقسیم دارایی و واریز وجه ارسال می‌شود.

حساب یارانه و سهام عدالت، ضامن پرداخت تسهیلات بانکی شد

نمایندگان مجلس حساب یارانه و سهام عدالت را ضامن پرداخت تسهیلات بانکی کردند. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات موضوع ماده (۷۷) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز شبکه بانکی (غیر از بانک‌های قرض‌الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را تا سقف 3 میلیون میلیارد ریال به قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک‌های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام کند.

پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا