نبض بورساقتصاد

بازار بورس تهران؛ امروز را چگونه گذراند؟/ سبز کمرنگ بورس

سبز کمرنگ بازار بورس تهران؛ امروز چه نمادهایی بیشترین و کمترین تقاضا را داشتند؟ + به همراه بررسی مهمترین و اثرگذارترین اخبار بر بازار فردا!

امروز ۱۲ شهریور ماه سال ۱۴۰۲، بازار بورس تهران، روز نچندان سبزی را پشت سر گذاشت. رشد ۰.۳ درصدی شاخص کل و رسیدن آن به سطح دو میلیون صد و یازده هزار واحدی، درکنار حجم معاملات خرد که به ۵۲۰۰ میلیارد تومان رسید، نشان از حضور نچندان پررنگ حقیقی ها در بازار امروز دارد.

با بررسی بازار امروز می توان نمادهای فارس و وبملت را به عنوان اثرگذارترین نمادهای منفی و تاپیکو و شپنا را، مثبت ترین دانست. عمده ترین خرید حقیقی ها نیز مربوط به نمادهای دسبحان، شبندر، وبهمن، سبهان، حفارس، کمرجان، فلوله، وتجارت، شدوص و فسوژ بوده است. حقوقی ها نیز امروز، بیشتر خریدار نمادهای گلدیرا، وبملت، شستا، وسالت، کگل، شپدیس، فملی، دعبید، بوعلی و خودرو بودند. 

ساعاتی پیش هم خبری در رابطه با پذیرش شرکت‌ های نوآور و فعال در اقتصاد دیجیتال در رسانه ها منتشر شد که به نظر می رسد بازار فردا را، آرام نخواهد گذاشت: سازمان بورس اعلام کرد در راستای بهبود فرایند پذیرش شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال، برخی از مفاد موجود در دستورالعمل پذیرش این شرکت ها را اصلاح و ابلاغ کرده است.

برخی منابع غیررسمی، از احتمال آزادسازی نرخ ارز پتروشیمی‌ها در بورس کالا خبر دادند. گفته می‌شود پس از جلسات گوناگون، قرار شده است که نرخ ارز فروش محصولات پتروشیمی تا محدوده 37 هزارتومان افزایش یابد و تنها 3 ماده اولیه یعنی پت‌ها، لوب‌کات و برخی از برش‌های نفتی و sbr ها از این افزایش نرخ ارز بی‌بهره می‌مانند. این خبر نیز، می تواند بر روند حرکت شاخص کل در بازار فردا اثرگذار باشد. از سوی دیگر، امیرمهدی صبائی، سخنگوی سازمان بورس با انتشار توئیتی، اعمال هرگونه تغییر در دامنه نوسان⁩ صندوق‌های سرمایه‌گذاری را، تکذیب کرد.

نرگس سادات صفوی

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا