اکوبورس: مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره برنامه های فرهنگی و اجتماعی این سازمان در ایام کرونا توضیح داد و گفت: ۴۰ برنامه تخصصی و عمومی را در حوزه ایجاد شناخت، تعامل، رفع مسائل و مشکلات جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان در دستور کار قرار دادیم و ۱۰ شبکه ارتباطی را در فضای مجازی برای چهار گروه کارفرمایان، صنوف، بازنشستگان و کارگران و بیمه شدگان راه اندازی کردهایم.
به گزارش اکوبورس به نقل ازعلی جهانی در گفتوگو با ایسنا، افزود: سازمان تامین احتماعی یک جامعه آماری ۴۵ میلیون نفری را تحت پوشش دارد، بنابراین نیاز است با تمام مخاطبان و ذینفعان خود در تعامل و ارتباط باشد. وی افزود: در تامین اجتماعی با سه سطح از مخاطبان مواجه هستیم؛ بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان و کارفرمایان؛ ضرورت دارد تعامل و ارتباط با شرکای اجتماعی را در هر سه سطح یاد شده گسترده کنیم. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه ضمن برگزاری جلسات حضوریِ ضروری با رعایت پروتکل های بهداشتی، فضای ارتباطات غیرحضوری و الکترونیک را نیز تقویت کرده و توسعه دادهایم گفت: از این جهت ۴۰ برنامه تخصصی و عمومی را در حوزه ایجاد شناخت، تعامل، رفع مسائل و مشکلات جامعه کارفرمایی، کارگری و بازنشستگان در دستور کار قرار دادیم و ۱۰ شبکه ارتباطی را در فضای مجازی برای چهار گروه کارفرمایان، صنوف، بازنشستگان و کارگران و بیمه شدگان راه اندازی کرده ایم. جهانی ادامه داد: نمایندگان این اقشار، انجمن ها، اتحادیه ها، گروه ها و کانون های مرتبط مسائل و مشکلات موجود را تبیین می کنند و ما گزارشات لازم را به بدنه اجرایی و عملیاتی سازمان منعکس می کنیم تا در جریان بررسی قرار بگیرد. وی با تاکید بر اینکه حفظ ارتباط ما با جامعه گسترده مخاطبان یک ضرورت است عنوان کرد: به عنوان مثال تلاش کردیم در بحث متناسب سازی حقوق بازنشستگان که سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر را در برمی گیرد و با احتساب اعضای خانواده ۱۰ میلیون نفر را شامل می شود، اطلاع رسانی لازم را انجام داده و مستمری بگیران را از نحوه اجرای متناسب سازی، نحوه محاسبه و برقراری آن آگاه کنیم. مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: ارتباط و تعامل ما با جامعه هدف، یک تعامل دائمی، هدفمند و پایدار است و در هرشرایطی باید این پایداری و ارتباط، پایدار و برقرار بماند. هرچند در شرایط ناشی از کرونا سعی شده بخشی از تعاملات در فضای مجازی دنبال شود. ما نیازسنجی و مخاطب محوری را با محوریت شناخت همه جانبه و توجه به امر پژوهش در این حوزه در دستورکار قرار دادیم و از همه عناصر و ابزارهایی که در اختیار است استفاده کردیم تا به رشد و ارتقای این تعاملات کمک کنیم. جهانی در ادامه درباره برنامه های فرهنگی این سازمان برای بازنشستگان گفت: یکی از برنامه های ما اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس بود. این آمادگی وجود دارد که هر زمان پروتکل های بهداشتی اجازه دهد این اعزام از سرگرفته شوند. از حیث اعتبارات مشکلی نداریم و اعتبارات لازم پیش بینی شده است. باید ببینیم طی ماه های آینده وضعیت شیوع کرونا به چه ترتیب خواهد شد، بسیاری از استان ها در وضعیت قرمز هستند و افرادی هم که اعزام می کنیم از طیف بازنشستگان و جزو گروه های آسیب پذیرند و این ملاحظه جدی را داریم و باید از مستمری بگیران محافظت کنیم. وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه های جایگزین درنظر گرفته شده است؟ اظهار کرد: اگر امکان برگزاری برنامه ای در قالب فضای مجازی بوده انجام شده است و مابقی که نیازمند تجمع و گردهمایی است نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی انجام خواهد شد.