تغییر مسیرهای ناگهانی علت ۱۰ درصد از تصادفات رانندگی تهران
اکوبورس: رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تغییر مسیرهای ناگهانی و تصادفات شهر تهران توضیح داد.
به گزارش اکوبورس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ احسان مومنی رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از علتهای وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات شهر تهران هم مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است. وی ادامه داد: برابر ماده ۱۱۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی در راههای خط کشی شده، وسایل نقلیه مکلفند بین خطوط حرکت کرده و از آن خارج نشوند. درصورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری باید رانندگان با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند. سرهنگ مومنی گفت: در صورتیکه وسایل نقلیه در بین خطوط حرکت نمایند باعث تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی می شوند. همچنین وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی نمایند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد میشود و همه از رانندگی خود لذت میبرند و حوادث هم کاهش پیدا میکند. وی افزود: بیشترین آمار مربوط به تصادفات و تغییر مسیرها مربوط به موتورسیکلت سواران است که در حین حرکت و بخاطر فرار از ترافیک اقدام به تغییر خط حرکتی مینمایند و حادثهای را بوجود میآورند و بیشترین نقاط و محلهایی که ما اینگونه حوادث را داریم در خروجی محورهای بزرگراهی است که راننده با مشاهده خروجی اقدام به تغییر مسیر ناگهانی مینماید و حادثهای را رقم میزند. مومنی ادامه داد: وی از همکاران خود در مجموعه شهرداری تهران خواست که تابلوهای هدایت مسیر را قبل از خروجیها در فاصله مناسب قرار دهند تا رانندگان به راحتی بتوانند مسیر خود را تعیین نمایند چرا که یکی از علتهای تغییر مسیر حفرهها و چالههایی است که بعد از بارندگیها ایجاد میشود و مسئولین مربوطه باید نسبت به رفع این چالهها و مرمت آسفالت اقدام نمایند تا شاهد کاهش تغییر مسیر و کاهش حوادث رانندگی در سطح معابر شهری باشیم. وی به رانندگان توصیه کرد در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی حتما از راهنما استفاده کنند و با این اقدام به رانندگان پشت سر خود علامت دهند، بعد با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر نمایند و همچنین در هنگام خروج از محورهای بزرگراهی در فاصله ۱۵۰ متر قبل از خروجی در منتهی الیه سمت راست راه قرار بگیرند.