اکوبورس: شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمهمتمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ منتشر شد.
به گزارش اکوبورس به نقل از مهر، همه متقاضیان ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی می توانند با در نظر داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای شرکت در آزمون، در این آزمون ثبتنام و شرکت کنند. شرایط ثبت نام در آزمون دکتری؛ ثبتنام برای آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲ آذر آغاز می شود و در روز یکشنبه ۹ آذر ۹۹ پایان میپذیرد. ثبتنام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد پذیرفت. هر متقاضی براساس ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام و شرکت در آزمون میتواند در یک کدرشته امتحانی ثبتنام و در آزمون مربوط شرکت کند. متقاضیان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبتنام را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبتنام در آزمون اقدام کنند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند. مراحلی که متقاضی باید برای ثبت نام اقدام کند: ۱. مراجعه به سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org برای تهیه کارت اعتباری ثبت نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبتنام (دفترچه شماره ۱). ۲. تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبتنام. ۳. آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبتنام. ۴. با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبتنام منحصراً بصورت اینترنتی انجام میگیرد، متقاضیان لازم است به وسیله کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org و پرداخت وجه ثبتنام شرکت در آزمون نسبت به ثبتنام اقدام کنند. ۵. با توجه به اینکه مقرر شده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به متقاضیان ارائه شود، متقاضیانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، میتوانند از این خدمات استفاده کنند. دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی: به متقاضیان توصیه می شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل کرده و سپس براساس فرم پیش نویس با مراجعه به سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه نرم افزاری ثبت نام وارد کنند. لازم است متقاضیان در درج اطلاعات ثبتنام دقت کنند. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت نام با مدارک متقاضی در صورت پذیرفته شدن در آزمون، مطابق ضوابط با وی رفتار خواهد شد. زمان توزیع کارت اینترنتی و محل آزمون مقطع دکتری: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ در روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد. متقاضیان لازم است از روز سهشنبه ۱۲ اسفند تا روز پنجشنبه ۱۴ اسفند ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. محل آزمون متقاضیان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۳۹ تقاضانامه تعیین میشود و متقاضیان با مراجعه به جدول شماره ۲ دفترچه راهنمای ثبتنام و درج کد مربوط به استان و شهر مورد نظر در تقاضانامه ثبت نام اقدام کنند. توصیههای مـهم برای متقاضیان آزمون دکتری: متقاضیان پس از تکمیل تقاضانامه، دریافت شماره پرونده ۶ رقمی و کدپیگیری ۱۶ رقمی یک نسخه پرینت از تقاضانامه تهیه و نزد خود نگهداری کنند. متقاضی باید در انتخاب کدرشته امتحانی و همچنین شهرستان محل حوزه امتحانی خود دقت کند. پس از دریافت کد پیگیری ۱۶ رقمی در این خصوص، به درخواستهای متقاضیان مبنی بر اصلاح و یا جابجایی ترتیب اثر داده نخواهد شد. با توجه به مشکلات بوجود آمده در آزمون های قبلی، در خصوص اشتباه در ارسال عکس متقاضیان، که این موضوع اکثراً برای متقاضیانی که ثبت نام آنان توسط دیگران انجام می شود رخ داده است، تاکید میشود که علاوه بر کنترل اطلاعات ثبتنامی، حتماً نسبت به کنترل عکس ارسالی دقت شود تا اشتباهاً عکس متقاضی دیگری به جای عکس داوطلب ارسال نشود. در صورت ارسال عکس اشتباهی از طرف متقاضی، فرد به عنوان متخلف تلقی و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد. هرگونه تغییری از طریق نشریه پیک سنجش (هفتهنامه خبری و اطلاعرسانی سازمان سنجش)، سایت سازمان سنجش و در صورت لزوم از طریق رسانههای گروهی اعلام خواهد شد. نحوه ارسال درخواست و یا ارتباط غیرحضوری با سازمان سنجش آموزش کشور: باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواستها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال میتوانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس http://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می شود. متقاضیان میتوانند پس از دریافت شماره و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس http://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند. متقاضیان درصورت لزوم می توانند سوال یا سوالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.