آرشیو

الزام در توسعه برندینگ پوشاک ایرانی

اکوبورس: مدیرعامل گروه چرم درسا گفت متاسفانه در کشور در زمینه توسعه برندینگ پوشاک ایرانی حمایت های خوبی صورت نگرفته است.
به گزارش اکوبورس، دکتر شاهین فاطمی؛ مدیرعامل گروه چرم درسا در خصوص وضعیت شرکت در دوران کرونا گفت: گروه چرم درسا در همان ایام ابتدایی شروع ویروس کرونا کمیته ای که از ده تن از مدیران درجه یک شرکت برای مقابله با پیامدهای منفی این ویروس، تشکیل داد که این کمیته هر روز راس ساعت 12 تا 13 جلسه برگزار می کردند. فاطمی در برنامه ریتیل شو درباره صنعت چرم و فشن ایران پرداخت و افزود:احساس ما بر این بود که صنعت چرم و صنعت فشن ایران به یک بلوغی رسیده که می تواند از مرز کیفیت نیز فراتر رود. اما ما معتقد برآن هستیم، برندهایی که در یک کشور به بلوغ و مطلوبیتی از کیفیت میرسند میتوانند حرف های جدیدی بزنند که برای مخاطبشان نیازهای عمیقی از زندگی اش را  برطرف کند یعنی باید دید که مخاطب به دنبال چه چیز دیگری در کنار کیفیت است که ما آن را مهیا کرده و مشتری را بدین صورت جذب کنیم. وی با بیان اینکه در بخش سبک پوششی هزینه ای صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه در کشور میلیاردها تومان هزینه برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی شده است اما در بخش سبک پوشش که می تواند در راستای این امر باشد، هزینه و فرهنگ خووبی صورت نگرفته است. در حال حاضر جوانان ما مجبور هستند که فرهنگ تولیدشده ناخواسته را بپوشند و آن به این علت است که برندهای ایرانی در اجتماعات، بدنه دولت، بدنه کارفرمایی که در کارخانه سرمایه گذاری می کند و همچنین در صنعت برندینگ دیده نشده است. فاطمی با اشاره به اینکه بیشترین سرمایه گذاری کشور روی زنجیره بالادستی بوده است، افزود: در حال حاضر روی مواد اولیه و تولید سرمایه گذاری انجام شده اما روی برند که تاثیر بسزایی در سبک پوششی دارد، سرمایه گذاری اندکی صورت گرفته است. متاسفانه تسهیلاتت پرداختی نیز فقط در خصوص مواد اولیه و هزینه ها داده می شود و برند به عنوان یک دارایی نامشهود شناخته می شود. وی به برندینگ شدن گروه چرم درسا اشاره کرد و ادامه داد: بنده اطمینان می دهم در سه سال آینده حداقل 5 برند بین المللی؛ منظور 5 تابلو در 5 کشور نیست، منظوراین است که 5 برند که ویژگی های قابلیت یک برند بین المللی را داشته باشند را ما در کشور خواهیم داشت. مدیرعامل گروه چرم درسا تصریح کرد: ما برندهایی داریم که امروز در بلوغ کامل هستند.کیفیت قله بی انتهاست و ما وظیفه داریم کیفیت را هر روز افزایش دهیم و این دلیل نمی شود از رسالت بین المللی و رسالت اینکه این بلوغ امروز به وجود آمده و ما می توانیم صدای فرهنگ و تمدنمان را به دنیا ببریم، غافل شویم. دکتر فاطمی در پایان گفت:وظیفه شورای عالی برند های پوشاک این است که کمک کند فرهنگ اجتماع نسبت به برندهای موجود در ایران تغییر یابد و دانش فنی این حوزه افزایش پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا