آرشیو

شگرد اپراتورها برای فرار از جریمه

اکوبورس: اقدام هماهنگ دو اپراتور بزرگ تلفن همراه در حذف بسته‌های اینترنتی پرمصرف، هفته‌هاست که صدای اعتراض مردم را درآورده؛ اما با گذشت زمان مشخص شده برخی از این بسته‌ها از طریق سایت همراه اول و ایرانسل قابل تهیه است، اگرچه گفته می‌شود این دو اپراتور هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی در این خصوص نداشته‌اند.
به گزارش اکوبورس، همراه اول و ایرانسل، این روزها هدف انتقادهای بیشمار کاربران در فضای مجای و گفت‌وگوهای رو در رو، قرار گرفته‌اند. ۱۳ تیر ماه امسال بود که این دو اپراتور بزرگ تلفن همراه، در اقدامی هماهنگ بسته‌های پرطرفدار را از ویترین خود حذف کردند و با تعریف بسته‌های جدید و افزایش تعرفه‌ها، صدای اعتراض بسیاری از کاربران را در آوردند. این موضوع با واکنش شدید وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه شخص وزیر؛ محمدجواد آذری‌جهرمی، مواجه شد. در ادامه نیز کار، به شکایت از این دو اپراتور به تعزیرات، جریمه آنها و ارائه اولتیماتوم از سوی دولت کشیده شد. جریمه‌ای که بسیاری، مبلغ آن را در برابر درآمد روزانه همراه اول و ایرانسل ناچیز می‌دانند. ضمن اینکه بعضی نیز معترضند که پول از جیب مردم رفته است اما جریمه را دولت می‌گیرد و البته هنوز نه کسی آن را داده و نه گرفته. شوخی با بسته ۱ ماهه ۱ گیگابایتی اکنون همراه اول در کد دستوری #۱۰۰*، امکان خرید بسته‌های اینترنتی را به صورت ماهانه، کوتاه‌مدت و ویژه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در مورد، نوع ماهانه که همیشه پرطرفدار بوده، شش گزینه قابل انتخاب است. کاربران ایرنسل نیز در کد دستوری #۵۵۵*، امکان انتخاب از میان بسته‌هایی با مهلت یک‌روزه، یک ‌هفته، یک ماهه و ساعات مشخص را دارند. انتخاب بسته‌ یک ماهه، دو گزینه را مقابل آنها قرار می‌دهد. وجود بسته ۱ گیگابایت به همراه ۱۰۰ مگابایتی، در میان گزینه‌های ۱ ماهه هر دو اپراتور، شوخی‌هایی را در فضای مجازی به راه انداخته است؛ برای مثال برخی نوشته‌اند، شاید ماشین‌ها هستند که بسته‌های اینترنتی این دو اپراتور را تعریف می‌کنند نه آدم‌ها؛ چرا که یا نمی‌دانند ۱ گیگابایت چقدر است یا نمی‌دانند ۱ ماه چقدر طول می‌کشد. قبل از خرید سری به سایت بزنید نکته تعحب‌آمیز ماجرا این جاست که در صورت مراجعه کاربران همراه اول و ایرانسل به سایت‌های این دو اپراتور، گزینه‌های متنوع‌تری در دسترس آنها قرار می‌گیرد و برخی از بسته‌های پرطرفدار، هنوز هم آنجا عرضه می‌شوند. برخی معتقدند که بعد از اولتیماتوم دولت به این دو اپراتور، آنها بسته‌های پرطرفدار را در ویترین خود ارائه ندادند، بلکه آنها را در سایت خود قرار داده‌اند. آن هم در قسمتی که دسترسی کاربران به آنها چندان راحت نیست. یعنی کاربران برای خرید این بسته‌ها باید وارد سایت شوند و در آنجا به دنبال بسته اینترنت بگردند. هر چند برخی در فضای مجازی نوشته‌اند که اگر بتوانند محل فروش بسته‌های اینترنتی در سایت را پیدا کنند، با مشکلات دیگری مواجه‌اند. اول اینکه در خرید بسته مورد نظر خود از سایت‌ با مشکل مواجه شده‌اند یا از کندی سایت همراه اول گلایه دارند. با این همه شاید بهتر باشد قبل از اقدام برای خرید اینترنت تلفن همراه، سری به سایت اپراتور مورد استفاده خود بزنید؛ شاید این امر باعث شود خرید با صرفه‌تری را تجربه کنید. این پیشنهاد را حتی جهرمی، وزیر ارتباطات نیز خطاب به کاربران ارائه کرده است. اما بسیاری معتقدند هدف دو اپراتور بزرگ کشور از این شیوه ارائه بسته اینترنت در سایت و عدم اطلاع‌رسانی مناسب درباره آن این است که از زیر بار فشار دولت و سازمان تعزیرات شانه خالی کنند نه آنکه بسته مناسب به مخاطب بدهند.   منبع: تجارت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا