آرشیو

۱۲ توصیه برای مراقبت ویژه از مشتریان بانک‌ها در مقابله با کرونا

اکوبورس: شورای اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظام بانکی برای پیشگیری از گسترش و مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مراقبتی ویژه «مشتریان بانک‌ها» را در ١٢ بند منتشر کرد.
به گزارش اکوبورس، این شورا به منظور مراقبت ویژه از مشتریان و کاهش روند گسترش ویروس کرونا در مراجعات حضوری مشتریان به شعب، در ١٢ توصیه مهمترین بندهای این تمهیدات را منتشر کرد. در این تمهیدات از مشتریان خواسته شده: ۱- تا حد امکان ضمن کاهش مراجعه حضوری به شعب از خدمات الکترونیکی بانک‌ها (اینترنت بانک و اپلیکیشن‌های بانکی) استفاده کنید. ۲- هنگام خرید با کارت بانکی، از فروشنده بخواهید دستگاه پایانه فروش (POS) را در اختیار خودتان قرار دهد و کارت بانکی را به فروشنده ندهید. ۳- هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز، از تماس مستقیم با دکمه‌های آن اجتناب و ضرورتاً از دستکش یا دستمال استفاده کنید. ۴- تا حد امکان از تماس مستقیم دست با اسکناس و اسناد بانکی اجتناب کنید. ۵- در مراجعه به شعب و استفاده از دستگاه نوبت دهی از دستکش استفاده کنید و خودکار شخصی همراه داشته باشید. ۶- هنگام شمارش پول از پد مرطوب و یا خیس کردن انگشت پرهیز کنید. ۷- کارت بانکی و یا موبایل خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. ۸- در داخل شعب و صف انتظار خودپرداز و هنگام استفاده از دستگاه پایانه فروش (POS) و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران به میزان یک متر رعایت کنید. ۹- در صورت برخورداری از علائم هشدار دهنده ویروس کرونا، در هنگام مراجعه به مراکز پرتردد خصوصاً شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از ماسک استفاده کنید. ۱۰- با توجه به نزدیکی ایام نوروز، پیشنهاد می‌شود از عیدی دادن اسکناس اجتناب کنید. ۱۱-پ س از مراجعت از بانک‌ها و مراکز پرتردد نسبت به شست و شوی دست‌ها با آب و صابون یا شوینده‌های بهداشتی اقدام کنید. ۱۲- برای دریافت اطلاعات با مرکز ارتباط بانک‌ها تماس بگیرید. بانک ،

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا