آرشیو

معاون رئیس‌جمهور چقدر حقوق می‌گیرد؟

اکوبورس: رئیس سازمان اداری و استخدامی شرایط و ضوابط پرداخت حقوق کارکنان را در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی تشریح کرد.
به گزارش اکوبورس، جمشید انصاری در این نشست به وضعیت پرداخت حقوق کارکنان دولت اشاره کرد و درباره حقوق دریافتی وزرا گفت: در تیرماه سال ۱۳۹۵، قانونی تصویب شد که به موجب ان مقرر گردید حقوق وزرا و سایر پست‌های هم رده از ۱۰ میلیون تومان بالاتر نباشد.  وی گفت: با وجود رشد تورم تا پایان سال ۱۳۹۸، این قانون پابرجا بود و بر اساس همین حکم حقوق کارکنان پرداخت می‌شد اما از ابتدای امسال افزایش ضریب را در پرداخت‌ها اعمال کردیم و حالا شخص من به عنوان معاون رئیس‌جمهوری با ۳۳ سال سابقه کاری، حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیریم.  وی درباره حداقل حقوق پرداختی به کارکنان دولت گفت: امسال دولت ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار ریال را به عنوان حداقل و ۷ برابر این رقم را به عنوان حداکثر تعیین کرده است.  انصاری در پاسخ به این سئوال که هیچ کارمندی بیش از این میزان حقوق نمی‌گیرد؟ گفت: در ماده ۷۲ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره شده پرداخت غیر مستمر می‌تواند تا سه برابر حداکثر حقوق باشد. این پرداخت مستمر نیست و در مورادی که فردی اضافه کاری داشته یا ماموریت رفته است، ممکن است این دریافتی را داشته باشد. معاون رئیس‌جمهوری از تعیین مهلت برای همه دستگاه‌ها تا پایان شهریور برای ثبت اطلاعات حقوق کارکنان در سامانه ثبت حقوق و مزایا خبر داد و درباره وضعیت سامانه حقوق و مزایا و ابهامات مربوط به آن توضیح داد: مسائلی در مورد انتقال سامانه به وزارت اقتصاد و دستگاه‌هایی که تاکنون برای ثبت اطلاعات ورود نکرده‌اند.وی گفت که طی جلسه هیات وزیران و گزارشی که در این رابطه وجود داشته تصمیماتی اخذ شده که ملزم به اجرای آن هستیم. به گفته وی، طبق تصمیم هیات دولت باید تمامی دستگاه‌های اجرایی که اطلاعات خود را درج کرده‌اند، آن را تکمیل کنند و اگر ورود نکرده‌اند تا پایان این زمان باید انجام شود. معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: سازمان اداری و استخدامی مکلف به پیگیری و هماهنگی با دستگاه‌هایی است که اطلاعات حقوق را در سامانه وارد نکرده‌اند که از جمله آنها قوه قضاییه و نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری است. وی در مورد انتقال سامانه حقوق به وزارت اقتصاد نیز توضیح داد: طبق قانون بودجه باید باید اطلاعات حقوق و مزایا به خزانه اعلام شود و با توجه به اینکه ذی‌حسابان باید حقوق را وارد کنند، با تصمیم هیات دولت قرار شد با وزارت اقتصاد هماهنگ کنیم که یک سازمان این کار را انجام دهد، چرا که اکنون موازی‌کاری می‌شود. به گفته انصاری، تصمیم دیگر هیات دولت این بود که سازمان اداری و استخدامی مکلف به تهیه گزارشی در مورد وضعیت سامانه حقوق و مزایا است که باید به هیات وزیران ارائه شود. مدیرعامل برکنار شده صندوق بازنشستگی فروردین‌ استخدام شد اما تیرماه از ما استعلام گرفتند! انصاری در رابطه با احراز شغلی صالحی مدیرعامل برکنار شده صندوق بازنشستگی که دچار حواشی بسیاری در این رابطه شده و تایید و یا عدم تایید وی با اظهارات متناقضی همراه شده بود، توضیحاتی ارائه کرد. آن‌طور که رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: به استناد ماده ۱۷ قانون ساختار جامع رفاه اجتماعی کلیه کسانی که به عنوان مدیر در یکی از ارکان مدیرعامل، هیات مدیره و یا عضو هیات نظارت منصوب می‌شوند باید دارای مدرک کارشناسی ارشد با پنج سال سابقه در رشته‌های مدیریت، حسابداری، امور پزشکی، بیمه‌گری و یا انفورماتیک باشد بنابراین باید در مورد استخدام اینگونه افراد حتما از سازمان اداری و استخدامی استعلام شده و در صورت تایید به این سمت منصوب شوند. وی با بیان این‌که قبل از استعلام، استخدام نافذ نیست، گفت: اما این در حالی بود که مدیرعامل صندوق بازنشستگی در ۱۰ فروردین‌ماه استخدام شد ولی استعلامی در مورد شرایط شغلی وی از سازمان اداری و استخدامی انجام نشد تا این‌که در تیرماه از ما خواستند که استعلام بگیرند، در حالی که انتصاب انجام شده بود. رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان این‌که مدارکی که برای ما در رابطه با مدیرعامل صندوق بازنشستگی برای ما ارسال شد ناقص بود، توضیح داد: در پاسخ به نامه آقای میدری معاون وزارت کار، رفاه و تامین اجتماعی اعلام کردیم که مدارکی که برای ما ارسال کردید ناقص است و بررسی‌هایی را انجام دادیم. اگر استخدام با رعایت ضوابط مربوطه انجام می‌شود بلامانع خواهد بود چرا که آنها اطلاعات دقیقی در اختیار ما قرار نداده بودند. وی گفت: در حالی باید مدیرعامل برکنار شده صندوق بازنشستگی پنج سال سابقه کار در رشته‌های مورد نظر می‌داشت که مدارکی که برای ما ارائه کردند نشان می‌داد وی دارای این پنج سال سابقه نیست و هرچه تلاش کردند به این میزان نرسید و با وجود این‌که فوق‌لیسانس داشت، در نهایت مجموع سابقه مدیریتی او ۵۷ ماه بود در حالی که باید ۶۰ ماه سابقه مدیریتی داشته باشد.  استخدام پرحاشیه ۶۴۰۰ نفری در قوه قضاییه رئیس سازمان اداری و استخدامی در رابطه با ماجرای پر حاشیه استخدام ۶۴۰۰ نفری در قوه قضاییه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قوه قضاییه می‌توانست تا سقف ۳۲۰۰ نفر نیرو به شرط دریافت مجوز جذب کند. از این رو مکاتباتی با سازمان استخدامی داشت و ما اعلام کردیم که بر اساس نیاز و تامین اعتبار می‌تواند این استخدام را انجام دهد. بنابراین در مورد منابع از سازمان برنامه و بودجه استعلام گرفتیم که گفتند نمی‌توانند تامین اعتبار کنند. وی ادامه داد: از این رو به قوه قضاییه اعلام کردیم که اگر خودشان می‌توانند تامین اعتبار کنند استخدام را انجام دهد اما نمی‌دانیم یکباره چه شد که قوه قضاییه به این جمع‌بندی رسید که می‌تواند بودجه را تامین کند که البته مجوزی هم از ما دریافت نکرد و آگهی استخدامی داد اما ظاهرا نتوانست پیش ببرد و بار دیگر درخواست مجوز کرده است آن هم در امسال که مشکل بودجه‌ای داریم. به گفته وی، بر این اساس اگر سازمان برنامه و بودجه تامین اعتبار را تایید کند امکان این استخدام وجود دارد. بازنشسته‌ها رفته‌اند؟ معاون رئیس‌جمهوری در مورد آخرین وضعیت خروج بازنشسته‌های فعال نیز گفت: این قانون تقریبا در تمامی دستگاه‌ها اجرا شده و مشکلی وجود ندارد. اگر هم کسی از بازنشسته‌ای خبر دارد که خارج از قانون در حال فعالیت است اعلام کند.وی این را هم یادآور شد که برخی از دستگاه‌ها برای نگهداشتن بازنشسته‌ها مجوزهایی را دریافت کردند ولی به نظر می‌رسد آنهایی که باید می‌رفتند رفته‌اند. دولت چه تعداد کارمند دارد؟ وی در پاسخ به این سئوال که درحال‌حاضر دولت چه تعداد کارمند دارد؟ گفت: طبق آخرین آمار دو میلیون و ۷۶۹ هزار نفر کارمند دولت هستند. انصاری تعداد بازنشستگان کشوری را یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر اعلام کرد و توضیح داد: وضعیت صندوق بازنشتگی به گونه‌ای است که تعداد بازنشسته‌ها از ورودی استخدامی بیشتر است چون قانونا یک سوم بازنشسته‌ها را به کار می‌گیریم. منبع: خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا