«افق کوروش» روندی رو رشد دارد
اکوبورس: مدیرعامل فروشگاه زنجیرهای افق کوروش از روند رو به رشد «افق» و 1600 شدن تعداد فروشگاهها تا پایان شهریور ماه خبر داد.
به گزارش اکوبورس، امیرخسرو فخریان؛ مدیرعامل فروشگاه زنجیرهای افق کوروش، با اعلام این خبر، گفت: ما از ابتدای سال تا امروز ۲۰۰ فروشگاه را افتتاح کردهایم و امروز ۱۵۵۵ فروشگاه در کل کشور فعال است که تمام سعی ما بر این است که تا پایان شهریور ماه تعداد شعبه ها را به 1600 برسانیم. فخریان، کمک به توسعه کسب و کار و حمایت از کسانی که تجربه سرمایهگذاری ندارند را از اهداف افق کوروش بیان کرد و افزود: افق ۵۰۰ فروشگاه فرانچایز دارد که صاحب بالاترین فروشگاه در بخش فرانچایزی در کشور است. وی اظهار کرد: در تلاش هستیم که فرهنگ فرانچایز در کشور را توسعه دهیم و خوشبختانه نمایندگان مجلس نیز در حال تلاش برای تصویب قوانین لازم برای توسعه فرانچایز هستند. فخریان در ادامه گزارشی از توسعه سبد کالا در این فروشگاه ارائه کرد و گفت: در سال گذشته نگرانیهایی در مورد تأمین کالاهای مورد نیاز مردم وجود داشت، ولی امروز ما در هیچ کالایی کسری نداریم و برخی کالاها مثل حوزه کشاورزی به دلیل بارشهای خوب و افزایش تولید، به سمت کاهش قیمت هم پیش رفتهایم و به طور کلی آرامش خوبی در تأمین کالا ایجاد شده است. وی با بیان اینکه هر دوماه، یک کمپین ویژه خواهیم داشت، اظهار کرد: در بحث کیفیت کالاها، هم طبق قراردادی که با یک شرکت امضا شده، ورودی کالا به انبارها از نظر کمی و کیفی به دقت بررسی میشود. مدیرعامل افق کوروش با اشاره به عرضه سهام این فروشگاه به عنوان اولین فروشگاه زنجیره ای در تالار اصلی بورس گفت: سهام افق در اواخر بهمن سال قبل با قیمت اولیه ۱۶۹۵ تومان عرضه شد که با توجه به نگاه خوب بازار سرمایه به افق، این رقم اکنون به ۵۷۸۰ تومان رسیده است و سود خوبی عاید سهامداران شده است. فخریان با اشاره به اینکه اولویت اصلی ما مشتریان و جلب رضایت آنهاست، اظهار کرد: افق کوروش تلاش کرده به صورت هر دو ماه کمپین ویژه روی کالاها و مشوق های خوبی داشته باشد تا کالا ها را با قیمت مناسب عرضه کند. وی اعلام کرد: برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار داریم اما زمان و میزان آن مشخص نیست. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود. کاظم کلبخانی، مدیرعامل فروشگاه اینترنتی اُکالا در ادامه گفت: این شرکت به عنوان بازوی اصلی فروشگاه افق کوروش به دنبال استفاده از فرصتهای اقتصادی است و در دوره کوتاهی که فعالیت خود را آغاز کرده، موفقیتهای چشمگیری داشته و توانسته کالاهای خود را از کانالهای مختلف اعم از سایت و اپلیکیشن وغیره عرضه کند. کلبخانی هدف فروشگاه اینترنتی اکالا را رساندن سریع و با کیفیت کالا به دست مصرفکننده دانست و افزود: تحقق ۹۵ درصدی زمان تحویل کالا براساس اعلام قبلی به مشتری، پایینترین هزینه حمل و نقل نسبت به فروشگاه های دیگر، کاهش هزینه بنزین، خدمت به محیط زیست از مزیت های این شرکت برای مردم و جامعه بوده است. وی بیان کرد: برای خریدهای بالای 100 هزار تومان هزینه حمل رایگان است که البته این خدمات ویژه فعلا در تهران و کرج است و به زودی در مشهد، قزوین، کرمان و … نیز راهاندازی میشود.