آرشیواقتصادانتخاب سردبیرمهمترین اخبار روز

تاکسی‌های برقی؛ نه تهرانِ آلوده را نجات داد| رانندگان گرفتار قسط‌های سنگین و هزینه شارژ شدند

تاکسی‌های برقی با وعده کاهش آلودگی و نوسازی ناوگان وارد تهران شدند، اما امروز برای بسیاری از رانندگان به تجربه‌ای پرهزینه تبدیل شده‌اند. طرحی که هنوز به تعادل نرسیده است اما وعده‌هایش در شهرداری و تاکسیرانی ادامه‌دار است.

به  اکوبورس گزارش اقتصادنیوز، قرار بود تاکسی‌های برقی، تهران را کمی قابل‌تحمل‌تر کنند؛ هم برای شهری که سال‌هاست زیر لایه‌ای از دود نفس می‌کشد و هم برای رانندگانی که عمر خودروهایشان از عمر مفید جلو زده بود.

ایده خوبی به نظر می‌رسید؛‌ چند هزار تاکسی برقی وارد شهر شود، تاکسی‌های فرسوده آرام‌آرام کنار بروند، هزینه سوخت پایین بیاید و راننده‌ها به درآمدی باثبات برسند. طرحی که روی کاغذ، هم به نفع شهر بود و هم به نفع آدم‌هایی که هر روز پشت فرمان، زندگی‌شان را جلو می‌برند.اما آنچه امروز حدودا یکسال بعد از اجرایی شدن طرح خودرهای برقی در خیابان‌های تهران دیده می‌شود، فاصله زیادی با آن تصویر اولیه دارد.

چرا تاکسی‌های برقی وارد تهران شدند؟

ورود تاکسی‌های برقی درست در زمانی اتفاق افتاد که آلودگی هوا دوباره به نقطه بحرانی رسیده بود. شهرداری از نوسازی ناوگان گفت و سازمان تاکسیرانی اعلام کرد این خودروها قرار است جایگزین تاکسی‌های فرسوده شوند؛ همان خودروهایی که سال‌ها است باید از چرخه خارج می‌شدند، اما نبود پول و برنامه، آن‌ها را سر پا نگه داشته بود. حتی رانندگانی که مشمول طرح جایگزینی خودروهای بنزینی مثل سمند سورن هم نشده بودند، به سمت ثبت‌نام برای تاکسی‌های برقی هدایت شدند؛ با این وعده که آینده شغلی مطمئن‌تری در انتظارشان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا