مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور با اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باقیمانده آزادراه قزوین-رشت خبر داد.
تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان منابع دولتی برای اتمام آزادراه قزوین-رشت

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی از موافقت سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام آزادراه قزوین ـ  رشت خبر داد و گفت:‌ این اعتبار به منظور تکمیل ۸.۵ کیلومتر باند رفت پروژه، حد فاصل شهر منجیل تا رودبار در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی توضیح داد: این محدوده دارای ابنیه فنی سنگین از جمله پل و تونل‌های بزرگ است که علاوه بر صعوبت اجرا از نظر هزینه‌های اجرایی نیز قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تاکید بر سختی اجرای عملیات در محدوده شهرهای رودبار و منجیل ادامه داد: این پروژه در سه فاز اجرایی شده است که فاز اول به طول ۱۲۷ کیلومتر هم‌اکنون زیرعبور ترافیک قرار دارد، فاز دوم نیز به طول ۳.۲ کیلومتر به عنوان کنارگذر شهر منجیل برای رفع مشکل گلوگاهی تونل‌های قدیم منجیل با چهار خطه شدن محور موجود زیر عبور قرار دارد.

خادمی ادامه داد: اجرای ۸.۵ کیلومتر انتهایی آزادراه قزوین ـ رشت به عنوان فاز سوم در دستور کار قرار گرفت تا با ایجاد فرصت کسب و کار برای مردم شهر رودبار با احداث یک باند رفت از قزوین به رشت و عبور از شهر رودبار از سمت رشت به قزوین اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالعات دقیق بخش انتهایی پروژه تاکید کرد: تلاش شده است تا با رعایت مسائل و نکات زیست محیطی حداقل خسارت تخریبی به محیط زیست و منابع طبیعی وارد شود.

وی رفع گره‌های ترافیکی محورهای مواصلاتی منتهی به استان گیلان را در دستور کار وزارت راه وشهرسازی دانست و افزود: هم‌اکنون مطالعات آزادراه امام‌زاده هاشم ـ انزلی و امام‌زاده هاشم ـ چابکسر تکمیل شده و در مرحله جذب سرمایه‌گذار است.

پیگیری های مهر نتیجه داد

 خبرگزاری مهر ششم شهریور ماه جاری در گزارش با عنوان «اتلاف منابع ملی درآزادراه ناتمام قزوین-رشت/متولی: بودجه نداریم!» از معطل ماندن پروژه بزرگ آزادراهی قزوین ـ رشت و اتلاف سنگین منابع، انرژی، وقت و هزینه های مردم بدلیل عدم راه اندازی تنها ۸ کیلومتر از این آزادراه و ایجاد ترافیک های سنگین و طولانی در این بخش خبر داده بود.

به گفته معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، ساخت این قطعه به دلیل داشتن ابنیه سنگین و تونل های طولانی نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان منابع مالی دارد که روز جاری مدیرعامل این شرکت از موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت این میزان اعتبار خبر داد.

درج نظر